Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 18622
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ورزش تاریخ انتشار : 26 اردیبهشت 1399 - 14:52 |

بررسی بیماری کرونا در کودکان در رادیو ورزش+ فایل صوتی

بررسی بیماری کرونا در کودکان در رادیو ورزش+ فایل صوتی

برنامه سلامت باشیم پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت، با حضور دکتر غلامرضا سلیمانی، مدیرگروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و فوق تخصص بیماری های عفونی کودکان به توضیح در خصوص بیماری کرونا در کودکان پرداخت.

به گزارش هنرصدا به نقل از رادیو ورزش؛ دکتر غلامرضا سلیمانی، مدیرگروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و فوق تخصص بیماری های عفونی کودکان درخصوص وضعیت بیماری کرونا در استان سیستان و بلوچستان توضیح داد: این بیماری بصورت پاندمی شده و در تمام دنیا و به تبع آن در کشور ما و استان سیستان و بلوچستان وجود دارد.
سلیمانی درباره ابتلای کودکان به کرونا گفت: شاید باور عموم بر این باشد که کودکان به کرونا مبتلا نمی شوند ولی والدین باید بدانند که هیچکس از این بیماری مصون نیست و کودکان زیادی هم به این بیماری مبتلا شده اند. علائم کرونا در کودکان کاملا مشابه بزرگسالان است با این تفاوت که علائم کمی خفیف تر بروز پیدا می کنند. به همین دلیل کودکان می توانند ناقلین خوبی برای کرونا باشند.
وی تصریح کرد: والدین باید هشیار باشند گاهی علائم کرونا در کودکان متفاوت است و ممکن است بصورت اسهال، استفراغ، حالت تهوع، خواب آلودگی و گیجی بروز کند.
مدیرگروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکید کرد: باید مراقب کودکان بود و تا حد امکان آنها را از منزل خارج نکرد و مکرر به وی توصیه کرد که دست های خود را بطور صحیح شستشو دهد. ما باید در مدت قرنطینه با کودکانمان تمرین کنیم و آموزش دهیم که چشم، بینی و دهانشان را لمس نکنند. لازم است والدین بطور مکرر سطوح و وسایل منزل، مانند سینک ها، کلیدهای برق، اسباب بازی ها و … را ضدعفونی و تمیز نمایند.
سلیمانی در ادامه اظهار کرد: فعالیت فیزیکی و ورزش و بازی در دوران کودکی برای نشاط و آرامش روانی و جسمی و حفظ سیستم ایمنی بسیار مهم است. بنابراین اگر این امکان وجود دارد که کودک شما در محیطی که آلودگی وجود ندارد بدود و بازی کند مانند محیط های روستایی و فضای باز عاری از جمعیت این فرصت را به او بدهید. اگر کودک شما در فضای بسته ای زندگی می کند و امکان رفتن به محیط بهتری را ندارید؛ حتما به ورزش های هوازی بپردازد. ضمن اینکه به تغذیه کودک در این روزها توجه ویژه ای داشته باشید.
شما می توانید از طریق فایل صوتی ذیل شنونده بخشی از برنامه سلامت باشیم رادیو ورزش که شامل صحبت های این متخصص بیماری های عفونی درباره کرونا است؛ باشید.
برنامه سلامت باشیم با محوریت آگاهی رسانی در خصوص بیماری کرونا و با اجرای هوشنگ کاظمی و به تهیه کنندگی فتانه سوزنده ساعت ۸:۳۰ هر روز به مدت ۳۰ دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم شوندگان می شود.
لطفا سوالات، ابهامات و نگرانی خود در زمینه بیماری کرونا را از طریق پیامک به شماره ۳۰۰۰۰۳۰۶ و یا تماس با شماره تلفن های ۲۲۰۲۱۳۸۷ و ۲۲۰۲۱۳۸۸ با کارشناسان ما در میان بگذارید تا در ویژه برنامه سلامت باشیم پاسخگوی شما باشند.

دانلود فایل صوتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.