Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 39884
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 10 اسفند 1401 - 17:19 |

بررسی كتاب « باغ وحش انسانی» در رادیو فرهنگ

بررسی كتاب « باغ وحش انسانی» در رادیو فرهنگ

مجموعه داستان «باغ وحش انسانی»، نوشته «كامران محمدی» در برنامه «بوطیقا» رادیو فرهنگ چهارشنبه ۱۰ اسفند ماه نقد و ‌بررسی می شود.

«بوطیقا» عنوان برنامه‌ ای پژوهش محور از رادیو فرهنگ است كه این هفته در نقد و بررسی رمان ها به معرفی و تحلیل كتاب مجموعه داستان جدید كامران محمدی با عنوان «باغ وحش انسانی» كه به دنیای فانتزی سیاه وارد شده است، اختصاص دارد. در نوشته پشت جلد كتاب آمده كه این نویسنده با نوشتن داستان‌های مینی‌مالیستی برای مطبوعات دهه هفتاد، خودش را به دنیای ادبیات معرفی كرد. كتاب اول او هم مجموعه‌ای از داستان‌های مینی‌مال بود كه سال هشتاد و یك منتشر شد. اما نام او اواخر دهه هشتاد با رمان كوتاه «آن‌جا كه برف‌ها آب نمی‌شوند» بیشتر شنیده شد. زمانی كه در واقع رمان اول سه‌گانه‌ای بود به نام «سه‌گانه فراموشی».
«باغ وحش انسانی» هشتیمن كتاب داستانی محمدی است كه نسبت به آثار گذشته‌اش تا حد زیادی فضای تازه‌ای دارد. او این‌بار سراغ موضوعاتی رفته است كه در آن‌ها تخیل نقش پررنگ‌تری بازی می‌كند. حتی می‌توان «باغ‌وحش انسانی» را اثری در گونه فانتزی سیاه دانست. پنج داستان به هم پیوسته این كتاب، جهان داستانی ویژه‌ای را به وجود آورده‌اند و در عین‌ حال، استقلال خود را نیز حفظ می‌كنند.
داستان‌ها از یك سو عمیقا دردناكند و از سوی دیگر در بسیاری از لحظات، خواننده را به لبخند وا می‌دارند. به این ترتیب می‌توان گفت، از جهانی با یك گروتسك مدرن و البته روان‌شناختی هم مواجهیم.
شاهین، گوسفند، گربه، ماهی و مار داستانی‌های این مجموعه هستند.
در برنامه این هفته « فرناز شهیدثالث» به عنوان كارشناس برنامه «باغ وحش انسانی »را معرفی و نقد و بررسی می كند.مجموعه داستان «باغ وحش انسانی» را نشر سنگ در ۱۳۵ صفحه به بازار نشر عرضه كرده است.
برنامه «بوطیقا» ساعت۲۱:۰۰ به مدت ۳۰ دقیقه به تهیه كنندگی محسن حكیم معانی از گروه كتاب روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.