Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 44150
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 27 شهریور 1402 - 11:58 |

بررسی موضوع بیانیه تروئیكا در «بحث روز» رادیو ایران

بررسی موضوع بیانیه تروئیكا در «بحث روز» رادیو ایران

برنامه «بحث روز» دوشنبه ۲۷ شهریور، با حضور كارشناسان و صاحب نظران به موضوع بیانیه تروئیكا یعنی تهدید اروپا به حفظ تحریم های موشكی علیه ایران می پردازد.

به گزارش هنرصدا به نقل از شبكه رادیویی ایران، فاطمه ربانی تهیه كننده «بحث روز» بیان كرد: به گفته انگلیس، این كشور به همراه آلمان و فرانسه تصمیم گرفته است تا تحریم‌هایی كه قرار بود ماه آینده علیه ایران پایان یابد، همچنان باقی بماند.

طبق توافق هسته ای كه در سال ۲۰۱۵ بین ایران و گروه ۵+۱ شامل روسیه، چین، آمریكا، فرانسه، انگلیس و آلمان به امضا رسید، تحریم های آمریكا و اتحادیه اروپا علیه برنامه موشكی و هسته ای ایران می بایست در ۱۸ اكتبر ۲۰۲۳ پایان یابد اما در بیانیه مشترك وزرای خارجه فرانسه، آلمان و انگلیس كه روز پنج شنبه گذشته صادر شد، مشخص شده است كه این كشورها به این توافقنامه پایبند نخواهند بود واین تحریم ها بعد از این تاریخ هم ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: به همین منظور برنامه «بحث روز» میزبان دكتر ایرج فرخنده پور تحلیل گر روابط بین الملل، دكتر هادی ثروتی استاد دانشگاه و تحلیل گر روابط بین الملل، دكتر محمدرضا فرقانی كارشناس سیاست خارجی وزارت امور خارجه و سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری معاون پیشین ستاد كل نیروهای مسلح می شود و پیرامون موضوع تهدید اروپا «انگلیس ، آلمان و فرانسه» به حفظ تحریم‌های موشكی علیه ایران بحث و تبادل نظر می كند.

گفتنی است «بحث روز» به تهیه كنندگی فاطمه ربانی و اجرای محمدرضا قربانی دوشنبه ها ساعت ۱۲:۴۰ از آنتن رادیو ایران پخش می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.