Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 45779
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 11 آذر 1402 - 10:30 |

بررسی چرایی خجالتی بودن کودکان در«خشت اول» رادیو فرهنگ

بررسی چرایی خجالتی بودن کودکان در«خشت اول» رادیو فرهنگ

برنامه رادیویی «خشت اول»شنبه ۱۱ آذرماه با موضوع «خجالتی بودن كودكان» از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش هنرصدا، در برنامه این هفته « خشت اول» دكتر بنفشه نظری روانشناس و مشاور به عنوان كارشناس برنامه درباره نشانه‌های كودك خجالتی و راهكارهای درمان این مشكل و اینكه با بچه های خجالتی چگونه رفتار كنیم؟ صحبت می كند.طبق اصول روانشناسی، خجالتی یا كمرو بودن هر فرد ناشی از احساس ناخوشایند او در مورد خود است. نوعی ترس در برابر قضاوت دیگران كه می‌تواند توانایی فرد را برای انجام كاری یا گفتن هر چیزی مهار كند. حتی می‌تواند از ایجاد روابط سالم نیز جلوگیری كند.
خجالتی بودن اغلب با عزت نفس پایین مرتبط است. همچنین ممكن است یكی از عوامل ایجاد اضطراب اجتماعی باشدتحقیقات نشان داده‌اند كه شدت كمرویی در كودكان متفاوت است و برخی از كودكان خجالتی‌تر از بقیه هستند. از نظر روانپزشكان، خجالتی بودن كودكان اشكالی ندارد زیرا بخشی از خلق‌وخوی منحصربه‌فرد آن‌ها برای تعامل با جهان است.
زمانی این مسئله نگران‌كننده می‌شود كه در سنین نوجوانی و بزرگسالی نیز بروز كند كه در این برنامه به آن پرداخته می شود.«خشت اول» در گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ به نویسندگی و تهیه كنندگی «مریم یوسفی پور» و اجرای «فاطمه امجدیان»ساعت۱۲:۳۰روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.