Monday, 13 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 6 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 46138
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 22 آذر 1402 - 11:49 |

بررسی کسب تجربه در دوران نوجوانی در جوانه‌های رادیو فرهنگ

بررسی کسب تجربه در دوران نوجوانی در جوانه‌های رادیو فرهنگ

مجله رادیویی «جوانه‌ها» در چهارشنبه۲۲ آذرماه با محوریت کسب تجربه در دوران نوجوانی از رادیو فرهنگ پخش می شود .

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، مجله رادیویی «جوانه‌ها» برنامه ای است که نوجوانان با همراهی «مریم قاسمی» آن را تدارک دیده اند. موضوع اصلی برنامه این هفته کسب تجربه در دوران نوجوانی است. این برنامه بخش های مختلفی دارد که از جمله «مامی توانیم» است که به امتحانات نوجوانان اختصاص دارد و اینکه چطور برای امتحانات آماده شوند. در بخش معرفی فیلم‌، شنوندگان درباره فیلم سینمایی “بچه زرنگ” می‌شنوند. “بچه زرنگ” یک پویانمایی سینمایی در ژانر ماجراجویی به تهیه کنندگی حامد جعفری است. این سومین پویانمایی سینمایی «گروه هنرپویا» بعداز شاهزاده روم و فیلشاه محسوب می‌شود. این اثر محصول مشترک «گروه هنرپویا» و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و نزدیک به ۲۵۰ نفر از جوانان ایرانی به کارگردانی مشترک بهنود نکویی، هادی محمدیان و محمدجواد جنتی و نویسندگی علی رمضان و آهنگسازی امیر توسلی و مدیریت تولید اسماعیل کراری، طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ در گروه هنرپویا ساخته شده‌است.

از دیگر عوامل کلیدی این اثر می‌توان به سعید شیخ‌زاده مدیر دوبلاژ، حسن ایوبی تدوین، حسین ابوالصدق طراحی و ترکیب صدا اشاره کرد. این پویانمایی در بخش سودای سیمرغ در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر حضور داشته‌ است. همچنین معرفی مشاهیر از دیگر بخش های برنامه ی «جوانه‌ها» است که در این بخش درباره «استاد محمود‌فرشچیان» نقاش مشهور کشورمان مطالبی بیان می‌شود. او برای ساخت آثار با مضامین شیعی شهرت دارد. برخی از آثار او توسط وزیران امور خارجهٔ ایران (کمال خرازی و محمدجواد ظریف) به عنوان هدیه به سفرا و وزرای کشورهای خارجی اهدا شده‌ است. آثار او در بسیاری از شهرهای جهان مانند پاریس، نیویورک، و شیکاگو به نمایش گذاشته شده‌است. در سال ۱۳۹۳، نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر به وی اهدا شد.
در بخش کتاب یک کتاب صوتی با عنوان “رونی یک پیانو قورت داده” نوشته تیمور آقامحمدی معرفی می‌شود. نویسنده در کتاب صوتی “رونی یک پیانو قورت داده” داستان دختر چهارده‌ساله‌ای به نام رونیکا را به تصویر می‌کشد که به خودش لقب یک پیانیست تنها را داده. این کتاب، قصه‌ی ماجراهای رونیکاست با موسیقی، دختری خیال‌پرداز، با عاداتی نامعمول و پدری عجیب‌وغریب…برنامه جوانه‌ها به تهیه کنندگی مریم قاسمی چهارشنبه‌ها ساعت ۱۲:۳۰ از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.