Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 34024
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ورزش تاریخ انتشار : 04 اردیبهشت 1401 - 16:58 |

برگزاری اولین جشنواره «صدای ورزش»

برگزاری اولین جشنواره «صدای ورزش»

مهدی آذرمکان، مدیر شبکه رادیویی ورزش از جشنواره «صدای ورزش» با رویکرد کشف و رشد استعدادهای حوزه برنامه‌سازی رادیویی ورزشی در سطح ملی خبر داد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، مهدی آذرمکان، مدیر شبکه رادیویی ورزش در خصوص جزئیات جشنواره «صدای ورزش» اظهار داشت: این شبکه به منظور شناسایی و معرفی برترین آثار رادیویی ورزشی در سطح ملی اعم از شبکه‌های سراسری و استانی، تولیدات مردمی در سطح ملی، ایجاد رقابت سازنده بین برنامه‌سازان ورزشی و همچنین کشف و رشد استعدادهای حوزه برنامه‌سازی، جایزه ملی برنامه رادیویی ورزشی برتر را با عنوان «صدای ورزش» برگزار می‌کند.
وی با اشاره به برگزاری اولین دوره این جشنواره افزود: فراخوان جشنواره از ۴ اردیبهشت همزمان با روز ملی رادیو تا ۳ خرداد اعلام می‌شود.
مهدی آذرمکان، دبیر جشنواره از نقش شبکه رادیویی ورزش به عنوان متولی این امر گفت: عوامل رادیو ورزش جزء اعضای کمیته‌های اجرایی و دبیرخانه خواهند بود. البته در کمیته‌های داوری از کارشناسان برجسته در حوزه برنامه سازی رادیویی ورزش هم استفاده می‌شود. همچنین کلیه آثار ارسالی می‌بایست از تاریخ فراخوان تا قبل از پایان مهلت ارسال آثار با فرمت MP۳ در تارنمای رادیو ورزش به نشانی www.radiovarzesh.ir بارگذاری شود.
او ضمن توضیح از روند داوری و نحوه انتخاب آثار هیئت داوران، خاطرنشان کرد: ارائه محتوایی سازنده در قالبی جذاب، اولویت‌بخشی به محورهای موضوعی ارائه شده، وضوح و کیفیت شنیداری و پرداخت هنرمندانه صوتی، ژرف‌اندیشی و عمیق بودن نگاه به مساله، وضوح عنصر خلاقیت و به کارگیری نوآوری در برنامه از جمله ملاک‌های این جشنواره برای داوری است. کمیته‌هایی هم برای داوری برنامه‌های ترکیبی، گفت و گو محور‌، ساختارهای نوین نیز تشکیل داده می‌شود و در بخش ویژه جشنواره با حضور کارشناسان رسانه‌های ورزش داوری می‌شوند.
آذرمکان درخصوص برنامه جشنواره پس از انتخاب آثار منتخب گفت: یکی از مهمترین اهداف این جشنواره شناخت استعدادهای افراد در تولید برنامه‌های ورزشی است. بخش آثار مردمی هم در این رویداد جایگاه بسزایی دارد. بنابراین حتما از افراد و آثار برتر آنان بهره‌ برداری می‌کنیم.
مهدی آذرمکان در خصوص نگاه ویژه جشنواره «صدای ورزش» به آثاری با عنوان سردار شهید سلیمانی افزود: جایزه سردار سلیمانی به موضوعاتی مانند اخلاق ورزشی، شهدای ورزشکار، مکتب ورزشی شهید قاسم سلیمانی اختصاص دارد.
در این جشنواره به برنامه‌هایی با رویکرد نوآورانه و خلاقانه که بر توانمندی‌های ورزش ایران اسلامی و نشاط اجتماعی اشاره دارد توجه ویژه ای می‌شود. همچنین تقویت روحیه همبستگی ملی، اخلاق ورزشی، روحیه پهلوانی و جوانمردی، ارتباط میان ورزش و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز از دیگر مواردی است که در جشنواره  «صدای ورزش» به آن تاکید ویژه ای شده است.
دبیر جشنواره «صدای ورزش» در پایان از برگزاری مراسم اختتامیه در روز ۸ تیر در سالروز تاسیس رادیو ورزش خبر داد.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.