Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 36398
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 27 شهریور 1401 - 11:04 |

بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی در رادیو صبا

بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی در رادیو صبا

رادیو صبا به مناسبت روز شعر و ادب فارسی به بررسی اشعار استاد شهریار می پردازد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، برنامه مستند «ماجرا» با شعار هر نام آوری ماجرایی دارد به بررسی دلایل شهرت و محبوبیت فرهیختگان و بزرگان می‌پردازد. این برنامه روز یكشنبه ۲۷ شهریور به مناسبت سالروز درگذشت شهریار، شاعر ایرانی و روز ملی شعر و ادب پارسی به بررسی یكی از اشعار این شاعر فرهیخته می پردازد.
انسیه شمس الهی تهیه كننده این برنامه گفت:در فرهنگ ما، زندگی با شعر آغاز و با شعر بدرقه می شود. كودك در گاهواره، لالایی می شنود و از همان آغاز به شعر اُنس می گیرد واین آمیختگی ما با شعر و تأثیری كه شعر بر فرهنگ و روحیات و رفتار ما می گذارد، ضرورت پرداختن به آن و ضرورت پاسداری از حریم این عنصر اعجاز آفرین را بیشتر روشن می سازد.

وی افزود: به همین علت «مستند ماجرا» به مناسبت سالروز بزرگداشت استاد سید محمد حسین بهجت تبریزی(شهریار) كه به جایگاه و دلایل محبوبیت اشعار این شاعر علی الخصوص غزل «آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا» در بین مردم می پردازد.
همه فارسی زبانان با سواد و بی سواد این شعر به گوشش خورده كه «آمدی جان به قربانت ولی حالا چرا….» در این برنامه با گفتگو كارشناسی و شنیدن نظر مردم به علت رواج و محبوبیت این مصرع غزل استاد شهریار می پردازیم و در باره این موضوع باآرش شفاعی، شاعر، خبرنگار و منتقد ادبی گفتگو می كنیم.
مستند «ماجرا» روز یكشنبه ۲۷ شهریور ساعت ۱۴:۳۰به تهیه كنندگی انسیه شمس اللهی و گزارشگری آتنا محمد پناه تقدیم شنوندگان رادیو صبا میشود

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.