Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 36395
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 27 شهریور 1401 - 10:56 |

«نامه های پیامبر» به روایت «بهروز رضوی» از رادیو فرهنگ‌

«نامه های پیامبر» به روایت «بهروز رضوی» از رادیو فرهنگ‌

رادیو فرهنگ در سوگ حضرت رسول اكرم‌محمد ‌مصطفی( ص) از امشب« نامه های پیامبر »را به روایتگری بهروز رضوی استاد پیشكسوت صدا در قالبِ مستند روایی موضوعی روی آنتن می برد.

مستند روایی- موضوعی “نامه‌های پیامبر (ص)” اذ امشب یكشنبه ۲۷ شهریور به مدت چهار شب به بررسی یكی از نامه‌های پیامبر(ص) به پادشاهان و سران كشورها اختصاص دارد. در این برنامه بهروز رضوی یكی از ۱۳ نامه پیامبر اكرم(ص) به سران كشورها را می‌خواند و در ادامه مریم واعظ پور نیز بخش‌های پژوهشی درخصوص آن نامه شامل واژه‌شناسی، ویژگی‌ها و اهداف آن را بیان می‌كند.

“نامه‌های پیامبر” برنامه‌ای است كه چگونگی دعوت سران دولت‌ها و قبایل به اسلام توسط پیامبر (ص) و كیفیت مواجهه آنان با این دعوت را مورد بحث قرار می‌دهد و سعی شده است نامه‏های پیامبر اسلام (ص) را به سران كشورها، رؤسای قبایل و علمای ادیان و پاسخ آنان را بررسی و تحلیل كند.

پیامبر اكرم با هدف معرفی دین اسلام و ارسال پیام صلح و دوستی به سایر ملت‌ها این نامه‌ها را نوشته و ارسال كرده است و در این برنامه نامه‏‌های پیامبر اكرم (ص) به خسرو پرویز، پادشاه بحرین، قیصر روم، زمامدار حبشه، حاكم عمان و حضرموت، یهود خیبر، حاكم یمامه، اسقف‏‌های نجران و دیگران و پاسخ آنان از جمله نامه‏‌های جمع‌‏آوری شده است كه بررسی می‌شود.

در این برنامه با توجه به پژوهشی بر اساس كتاب مكاتیب الرسول اثر تلاش ۵۰ ساله مرحوم آیت‌الله «علی احمدی‌میانجی» است كه در چهار جلد به نگارش در آمده است و ترجمه آن با نام پیك هدایت اثر آیت‌الله مسعودی خمینی همچنین كتاب نامه‌ها و پیمان نامه‌های پیامبر نوشته سید محمد حسینی این نامه‌ها بررسی می‌شوند.

در این برنامه به كاتبان پیامبر (ص)، سفیران وی، شیوه نامه‌نگاری و محتویات هر نامه اشاره می‏‌شود و محور آن‌ها را توحید و دعوت به اسلام می‌‏داند. موقعیت اجتماعی این زمام‌داران و نقش این نامه‏‌ها در بازگشت آنان به اسلام و در نتیجه هدایت مردم از مواردی است كه در برنامه «نامه‌های پیامبر» به آن توجه شده است.

برنامه “نامه‌های پیامبر” را از امشب ساعت۱۹:۰۰ به مدت ۱۵ دقیقه روی موج اف.ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.