Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 13009
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 10 شهریور 1398 - 15:32 |

بهروز رضوی در رادیو فرهنگ مقتل خوانی می کند

بهروز رضوی در رادیو فرهنگ مقتل خوانی می کند

همزمان با فرا رسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای ایشان، شبکه رادیویی فرهنگ هرشب به ویژه برنامه ای در قالب مقتل خوانی با صدای بهروز رضوی می پردازد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ ؛ «نفس المهموم » ویژه برنامه ای است به مناسبت ایام محرم و برگرفته از کتابی به همین نام نوشته مرحوم حاج شیخ عباس قمی- صاحب مفاتیج الجنان -، معروف به محدث قمی که در مقتل حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گردآوری شده است که این برنامه با توجه به اسین که این مقتل از بهترین و معتبرترین مقاتلی است که تاکنون به رشته تحریر درآمده است به آن می پردازد.
در مناقب حسین (ع) و ثواب گریستن بر آن حضرت ؛ لعن بر کشندگان او و اخباری که در شهادت حضرت وارد شده؛ ذکر وقایع پس از بیعت مردم با یزید بن معاویه تا هنگام شهادت بر حضرت سید الشهداء ؛ قتل مسلم بن عقیل؛ وقایع پس از شهادت؛ ذکر وقایع عاشورا و صف آرایی لشکر از دو جانب و احتجاج امام بر اهل کوفه؛ در دفن مولانا الحسین؛ ورود اهل بیت به کوفه؛ در آنچه ظاهر شد پس از شهادت حضرت ابی عبدالله الحسین از گریستن آسمانها و زمین و.. ذکر فرزندان حسین و اهل حرم ؛ فضیلت زیارت حضرت و ستم خلفاء بر قبر شریف و همچنین شرح حال توابین و خروج مختار و کشتن قاتلین حسین علیه السلام از موضوعاتی است که در این برنامه به آن پرداخته می شود.

«نفس المهموم» که به روایت قیام سیدالشهدا(ع) می پردازد هرروزاز دهم شهریور ماه در ۱۲قسمت ۲۰ دقیقه ای ساعت ۳:۳۰ با صدای بهروز رضوی برروی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.