Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 49028
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 18 اردیبهشت 1403 - 10:51 |

به یاد علمدار هویزه در «پلاک هشت» رادیو ایران

به یاد علمدار هویزه در «پلاک هشت» رادیو ایران

برنامه «پلاک هشت» دوشنبه ۱۸ اردیبهشت، همزمان با روز آزاد سازی هویزه، به یاد «شهید حسین علم الهدی» (علمدار هویزه) تقدیم می‌شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، ۱۸ اردیبهشت‌ سال ۱۳۶۱ یکی از روزهای موفق عملیات «الی‌بیت‌المقدس» است که شاهد آزادسازی منطقه هویزه هم بود. در نهمین روز از آغاز عملیات بیت‌المقدس، شهر هویزه، پادگان حمید و بخش شمالی جاده اهواز خرمشهر آزاد شد و شهر اهواز پس از حدود ۲۰ ماه، از تیررس توپخانه دشمن خارج شد.

محمدحسین خسروجردی تهیه کننده این هفته برنامه «پلاک هشت» بیان کرد: منطقه هویزه یکی از مناطق استراتژیک و تاثیرگذار برای ایران بود که پیش از این عملیات نیز بارها توسط نیروهای انقلابی و بسیجی و نظامی‌کشور، تلاش‌هایی برای آزادسازی آن صورت گرفته بود. حماسه هویزه در سال ۱۳۵۹ که «شهید سیدحسین علم‌الهدی» و دیگر همرزمانش در آن حضور داشتند و منجر به شهادت ایشان شد، یکی از این تلاش‌ها بود.

وی ادامه داد: از همین رو در برنامه دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهید کتاب «سه روایت از یک مرد»  که بر اساس زندگی‌نامه شهید «حسین علم‌الهدی» از فرماندهان سپاه خوزستان، در سه بخش نوشته شده است را معرفی خواهیم کرد و خاطرات رزمندگان اسلام را مرور خواهیم کرد.

گفتنی است «پلاک هشت» این هفته به تهیه کنندگی محمدحسین خسروجردی و اجرای آرش احمدی از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۱:۱۵ تقدیم می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.