Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 39054
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 26 دی 1401 - 21:04 |

تاریخچه حسابداری در «سمسارستان» رادیو

تاریخچه حسابداری در «سمسارستان» رادیو

برنامه طنز «سمسارستان» با موضوع تاریخچه حسابداری راهی آنتن می‌شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، «سمسارسان» عنوان یکی از برنامه‌های طنز رادیو صبا است که با نگاهی طنز به بیان تاریخچه اشیا، رویدادها و اماکن مختلف در ایران و جهان می‌پردازد.
این برنامه در قالب نمایش با فضایی طنز تاریخچه رویدادها و علوم مختلف را مرور می‌کند روز سه شنبه ۲۷ دی «سمسارستان» تاریخچه حسابداری در ایران را مرور می‌کند.
پیشینه حسابداری در ایران نیز به نخستین تمدنهایی بر می‌گردد که دراین سرزمین پا گرفت، و مدارک حسابداری بدست آمده با ۲۵ قرن قدمت، گواه بر پیشرفت این دانش در ایران باستان است. در طول تاریخ، روشهای حسابداری متوع و متعددی برای اداره امور حکومتی و انجام دادن فعالیتهای اقتصادی ابداع شد، که در پاسخ به نیازهای زمان، سیر تحولی و تکاملی داشته است.به استناد داده‌‌های باستان‌شناختی به‌دست آمده از شوش و در زیر لایه‌‌های تپه «اکروپول» که از نظر تاریخی سالهای۳۵۰۰ تا۳۰۰۰ پیش از میلاد را در بر می‌‌گیرد، تعدادی از اشیای شمارشی به شکل مخروط، کُره (تیله) و میله (باتونه) به دست آمده است
برنامه «سمسارستان» هر روز از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۴ بامداد به تهیه کنندگی نسیم السادات صباغان و گویندگی آسیه گرجی روی موج اف ام ردیف ۱۰۵,۵ مگاهرتز از رادیو صبا پخش می‌شود.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.