Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 45449
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 23 آبان 1402 - 13:11 |

تدارک رادیو ایران برای هفته كتابخوانی

تدارک رادیو ایران برای هفته كتابخوانی

رادیو ایران با پویش #من_كتاب_میخوانم به استقبال از هفته كتاب و كتابخوانی می رود.

به گزارش هنرصدا به نقل از شبكه رادیویی ایران، پویش «من كتاب می خوانم» تا كنون چندین دوره در رادیو ایران برگزار شده است و از قدیمی ترین پویش های صدا و سیما و رادیو ایران است. این پویش با هدف گسترش فرهنگ كتابخوانی و افزایش مطالعه برگزار می شود. ولی در هر دوره با فعالیت های متنوع و به شكل های مختلف بر پا می شود، امسال نیز در برنامه های مختلف این شبكه رادیویی به شرح زیر به آن پرداخته می شود:

برنامه «سلام صبح بخیر» با پخش گزارش های مختلف به ترویج فرهنگ مطالعه می پردازد. این برنامه از شنبه تا پنج شنبه ساعت ۶:۱۵ روانه آنتن رادیو ایران می شود.

برنامه «خانه و خانواده» در بخش های مختلف به ترویج فرهنگ كتابخوانی در بین خانواده ها و نقش و تاثیر خانواده بر مطالعه فرزندان می پردازد. این برنامه شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹:۰۰ تقدیم مخاطبان رادیو ایران می شود.

برنامه «پلاك هشت» كه در حوزه دفاع مقدس است در راستا با فرهنگ و ترویج مطالعه به معرفی كتاب های دفاع مقدس می پردازد. این برنامه از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۲:۱۰ به روی آنتن می رود.

اما برنامه «باغ هنر» به صورت ویژه و تخصصی در ادامه حركت #من_كتاب_میخوانم پویشی را برای معرفی كتاب های تازه از ۲۴ آبان تا ۲۴ آذر، «روز پژوهش» برپا می كند، در این پویش شنوندگان رادیو ایران می توانند تازه ترین كتاب هایی را كه مطالعه كرده اند، را در برنامه معرفی كنند. علاوه بر این، پوشش رویدادهای كتاب و كتابخوانی و گفتگو با نویسندگان و مسئولان از دیگر بخش های برنامه است، همچنین شایان ذكر است رادیو ایران سال گذشته پیشنهادی فراگیر را مطرح كرد و تاسیس «كتابخانه ملی مجازی» را پیشنهاد كرد تا ایرانیان در سراسر جهان بتوانند از كتاب های آن استفاده كنند. امسال نیز این پیشنهاد را در «باغ هنر» پیگیری می شود،
این برنامه از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶:۰۰ پخش می شود.

برنامه «شب بخیر كوچولو» در قصه های مختلف برای كودكان از اهمیت كتاب خواندن می گوید. این برنامه نیز از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۱:۳۵ تقدیم می شود.

برنامه تخصصی «تالار آیینه» كه بر معرفی كتاب متمركز است، به صورت ویژه به تازه ترین كتاب های منتشر شده می پردازد. این برنامه از شنبه تا سه شنبه ساعت ۲۲:۳۰ روانه آنتن می شود.

برنامه «پارسی گویان» نیز به معرفی كتاب های كهن فارسی و خوانش اشعار آنان می پردازد. این برنامه پنج شنبه ها ساعت ۱۵:۳۰ پخش می شود

برنامه «قصه ظهر جمعه» نیز در هفته كتاب و كتابخوانی به بازخوانی كتاب های كهن و داستان های قدیمی می پردازد .این برنامه جمعه ها ساعت ۱۳:۳۰ از رادیو ایران موج اف ام ریف ۹۰ مگاهرتز و موج ای ام ردیف ۵۵۸ كیلوهرتز پخش می شود

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.