Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 29739
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 23 مهر 1400 - 6:04 |

«ترین ها» رادیو صبا به سراغ سینمای مذهبی و معنوی می رود

«ترین ها» رادیو صبا به سراغ سینمای مذهبی و معنوی می رود

رادیو صبا در برنامه ” ترین ها” بهترین فیلم های سینمایی مذهبی و معنوی را معرفی می كند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا ، برنامه ی “ترین ها” با اجرای شاهین جمشیدی هر هفته با هدف معرفی برترین های ایران و جهان در حوزه های مختلف اجتماعی ، فرهنگی ، هنری و ورزشی پخش می شود.

” ترین ها “در طول هفته در فضای مجازی موضوعات مختلفی از جمله ورزش، تفریحات، گردشگری، فضای مجازی و …را مطرح تا در زمان پخش برنامه به كمك شنوندگان به ترین ها از نظر مخاطبان برسند. این برنامه در فضایی شاد و پرانرژی تقدیم مخاطبان می شود .

برنامه ترین ها در هفته جاری فهرستی از فیلم های معنوی و مذهبی را در فضای مجازی خود متشر كرد تا مخاطبان به بهترین آنها رای دهد .

ساخت فیلم‌های معنوی و مذهبی در همه جای دنیا سخت و پر از چالش است چرا كه اندكی لغزش می‌تواند آن را از دایره انصاف خارج كند. سینمای دینی و مذهبی در ایران سابقه‌ی زیادی ندارد. تازه پس از انقلاب فیلم‌هایی با مضامین دینی و مذهبی ساخته شدند و حوزه‌ی جدیدی را در سینمای ایران شكل دادند. تا پیش از این انقلاب سینما به حوزه‌ی مذهب ورود پیدا نمی‌كرد و بیشتر درگیر فیلم‌های عاشقانه و ملودرام‌های سرگرم‌كننده بود. پس از انقلاب، سینما همانند دیگر ساحت‌های اجتماع دچار تغییر و تحول شد و مضامین جدیدی وارد سینما شد. شكل تازه‌ی حكومت، نگاهی دوباره به سینما داشت و برخی موضوعات را كنار گذاشت و سوژه‌های جدیدی را وارد سینما كرد. سینمای دینی و مذهبی هم یكی از موضوعات تازه‌ا‌ی بود كه مورد حمایت مسؤولان فرهنگی كشور قرار گرفت. این سینما به مرور زمان پخته‌تر شد و حالتی معناگرا به خود پیدا كرد.

از اواخر دهه‌ی هفتاد به این سو، فیلم‌های مذهبی ایران با رگه‌هایی از عرفان و معناگرایی ساخته ‌شدند كه همین موضوع باعث غنا بخشیدن به این ژانر ‌شد.

برنامه ترین ها با معرفی این فیلم ها بهترین فیلم از نگاه مخاطبان را معرفی می كند.

در هر برنامه بخش ویژه مخاطبان با نام «زرشك زرین» به شنوندگانی كه در طول هفته از طریق فضای مجازی اسامی و آرای خود را ثبت می‌كنند تعلق می گیرد ، اجرای این بخش بر عهده شهره احمد وند است .

اجرای بخش « ترین های جهان» كه از ترین های جهان برای شنوندگان می گویند ، بر عهده مریم اویسی از پژوهشگران برنامه است. .

برنامه “ترین ها ” روزهای جمعه ساعت ۱۷ به تهیه كنندگی نازنین حاج سیف الله ، اجرای شاهین جمشیدی ، پژوشگری مریم اویسی و شهره احمدوند و نویسندگی فرزانه عرفانی تبار راهی آنتن صبا می شود

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.