Wednesday, 17 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 9 شوال 1445
شناسه خبر : 29745
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 22 مهر 1400 - 18:30 |

ویژه برنامه های شهادت امام حسن عسکری(ع) در رادیو فرهنگ

ویژه برنامه های شهادت امام حسن عسکری(ع) در رادیو فرهنگ

رادیو فرهنگ به مناسبت شهادت امام حسن عسکری(ع)، ویژه برنامه های «ندبه‌ های انتظار» و «هفت کوچه در سوگ » و «ساعت سوگ» را روانه آنتن می‌ کند.

در ویژه برنامه «ندبه‌های انتظار» که پنجشنبه ۲۲ مهرماه پخش می شود به مباحثی چون اهمیت اخلاق در کلام امام حسن عسکری(ع) و بررسی امام شناسی از منظر امام یازدهم شعیان اشاره می‌شود.
مروری بر زندگی امام حسن عسکری و شرایط آن دوره برای آغاز خلافت امام زمان( عج) نیز محور کارشناسی برنامه است که از کلام حجت الاسلام کیفی بجستانی و زنده یاد حجت الاسلام دکتر اسدالله طاهر رضی تقدیم شنوندگان می شود .
در این برنامه ضمن معرفی ویژگی‌ های شخصیتی و اجتماعی امام حسن عسکری(ع)، نقش ایشان درخصوص آماده کردن افکار مسلمین برای امامت حضرت ولی عصر(عج) نیز بررسی می‌شود. همچنین به مناسبت آغاز امامت حضرت مهدی(عج)، درباره فرهنگ انتظار و ویژگی‌ های منتظران در زمان غیبت حضرت ولی عصر (عج) مطالبی بیان می‌ شود.
ویژه برنامه«ندبه‌ های انتظار» کاری از گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ است که ساعت۲۲ پخش می‌ شود.
همچنین در ویژه برنامه«هفت کوچه در سوگ » ضمن اشاره به فعالیت های علمی، سیاسی و اجتماعی امام یازدهم، فرهنگ و رسوم مردم در شب شهادت امام حسن عسگری ع و آغاز امامت امام عصر عج معرفی و بررسی می‌شود.
این برنامه جمعه ۲۳ مهر ساعت ۹:۰۰ پخش می شود و در برنامه « ساعت سوگ» ساعت۱۵:۳۰ نیز علاوه بر شعرخوانی و پخش مرثیه‌ها، به موضوعاتی از جمله سیره امام حسن عسگری (ع)، ولایت و امامت حضرت مهدی(عج) نیز پرداخته می‌شود.
رادیو فرهنگ را روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ و ای ام ردیف ۵۸۵ بشنوید.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.