Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 30274
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 12 آبان 1400 - 11:12 |

تصنیف «آفتاب مهربانی» را به یاد قیصر امین‌پور بشنوید

تصنیف «آفتاب مهربانی» را به یاد قیصر امین‌پور بشنوید

تصنیف «آفتاب مهربانی» با شعری از قیصر امین‌پور، چهارشنبه ۱۲ آبان در برنامه «با کاروان شعر و‌ موسیقی» رادیو فرهنگ پخش و بررسی می‌ شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی،‌ در برنامه «با کاروان شعر و‌ موسیقی» چهارشنبه ۱۲ آبان، قطعه «آفتاب مهربانی» پخش و عوامل ساخت آن‌ معرفی می‌ شوند.

تصنیف «آفتاب مهربانی» شعری از قیصر امین‌پور است که با آهنگسازی شهرام حسن زاده و آواز محمد اصفهانی در آلبوم «حسرت» اجرا شده است.
قیصر امین‌پور نویسنده، مدرس دانشگاه و شاعر معاصر ایرانی و یکی از تأثیرگذارترین شاعران در دورهٔ انقلاب اسلامی و منتخب هفتمین همایش چهره‌های ماندگار در سال ۱۳۸۷ (بعد از وفات) است.

او در سال ۱۳۵۸ به همراه سید حسن حسینی از جمله شاعرانی است که در شکل‌گیری و استمرار فعالیت‌های واحد شعر حوزه هنری تا سال ۱۳۶۶ تأثیرگذار بود. وی طی این دوران مسئولیت صفحه شعرِ هفته‌نامه سروش را بر عهده داشت و اولین مجموعه شعر خود را در سال ۱۳۶۳ منتشر کرد. اولین مجموعه او «در کوچه آفتاب» دفتری از رباعی و دوبیتی بود و به دنبال آن «تنفس صبح» تعدادی از غزل ها و حدود بیست شعر نیمایی را در بر می‌گرفت. این کتاب از سوی انتشارات حوزه هنری وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی به چاپ رسید. امین پور هیچگاه اشعار فاقد وزن نسرود و در عین حال این نوع شعر را نیز هرگز رد نکرد.
قیصر امین‌پور در سال ۱۳۸۶ بر اثر بیماری کلیه و قلب در بیمارستان دی تهران دار فانی را وداع گفت.
برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» را یلدا احتشامی‌با گویندگی مریم واعظ پور برای رادیو فرهنگ تهیه می‌کند که ساعت ۱۲:۲۰ می‌شنوید.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.