Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 30271
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 12 آبان 1400 - 11:10 |

یادی از امیرکبیر در «سرزمین من» رادیو فرهنگ

یادی از امیرکبیر در «سرزمین من» رادیو فرهنگ

مجله «سرزمین من» رادیو فرهنگ، امروز ۱۲ مهر به مباحث سالروز عزل امیر کبیر از صدارت، اخراج مورگان شوستر، سالروز ایجاد قزوین در سال ۲۵۴ میلادی و … می پردازد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «سرزمین من» امروز به علایم کرونا و نحوه مراجعه به مراکز تخصصی در صورت ابتلا اشاره می‌ کند و در بخش دیگر این برنامه ماجرای اولتیماتوم روسیه به مجلس شورای ملی برای اخراج مورگان شوستر در ۱۴ آبان ۱۲۹۰ بررسی می‌شود.

همچنین برنامه «سرزمین من» به سالروز ایجاد قزوین در سال ۲۵۴ میلادی می‌پردازد. این شهر باستانی در زمان شاه طهماسب، صفوی پایتخت ایران بوده‌ است.
همچنین سالروز عزل امیر کبیر از صدارت در سال ۱۲۶۸، موضوع دیگری است که در برنامه امروز به آن پرداخته می‌ شود.
۲۸ آبان سال ۱۲۳۰ هجری شمسی، امیرکبیر، صدراعظم مشهور ناصرالدین شاه قاجار در پی بدگویی دشمنان داخلی و خارجی از مقام صدرات عزل شد.
با مرگ محمدشاه قاجار، میرزا محمدتقى خان فراهانى معروف به امیرکبیر، تلاش زیادى براى به سلطنت رساندن ناصرالدین شاه به عمل آورد و در نهایت با تدبیر او، کار سلطنت سامان یافت. از آن پس و همزمان با آغاز پادشاهى ناصرالدین شاه، امیرکبیر نیز به صدراعظمى دست یافت. امیرکبیر مردى کاردان، باهوش، وطن دوست و باکفایت بود و خدمات شایسته و درخور تحسینى به ایران و ایرانیان کرد.

برنامه «سرزمین من» کاری از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ است که به تهیه کنندگی امیررضا راز ساعت ۱۳ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز پخش می‌ شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.