Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 45290
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 16 آبان 1402 - 11:34 |

تقدیر رادیو فرهنگ از استاد نویسندگی در حوزه کودک و نوجوان

تقدیر رادیو فرهنگ از استاد نویسندگی در حوزه کودک و نوجوان

مدیر رادیو فرهنگ از استاد محمد میرکیانی نویسنده کودک و نوجوان به پاس فعالیت های فرهنگی و همکاری در برنامه« در دری» این شبکه قدردانی کرد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، سیدمرتضی کاظمی دینان مدیر رادیو فرهنگ با اهدای لوحی از استاد محمد میرکیانی نویسنده کودک و نوجوان به پاس خدمات فرهنگی تقدیر کرد.

محمد میرکیانی نویسنده کودک و نوجوان در سال ۱۳۳۷ در تهران زاده شد. مجموعه قصه “روز تنهایی من” این نویسنده در پنجمین دوره‌ کتاب سال از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌برگزیده شد. میرکیانی روزی که اولین قصه‌اش را نوشت دقیقاً ۱۵ شغل مختلف را تجربه کرده و درس زیادی آموخته بود. وی در چند دوره مختلف آموزش ضمن خدمت، به تدریس ادبیات کودکان و قصه‌گویی در آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پرداخته است. بیشتر مطالعات و گرایش‌های وی در زمینه ادبیات، به خصوص ادبیات کهن،‌ تاریخ، روان‌شناسی و شعر است.

او برنده کتاب سال نوجوان در سال ۱۳۶۵ و جشنواره‌های دیگر داخلی مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و از نویسندگان برگزیده ۲۰ سال ادبیات کودکان توسط انجمن نویسندگان کودک و نوجوان است. همچنین در سال ۱۳۷۰ ترجمه مجموعه ۵ جلدی «قصه ما همین بود» میر کیانی، به زبان اردو و در پاکستان منتشر شد. سال ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ میلادی مرکز بین‌المللی مونیخ آلمان کتاب‌های «پاپر» و «روزی بود و روزی نبود» وی را از در فهرست کتاب‌های مناسب خود قرار داد. کتاب “قصه ما مثل شد”تالیف وی، در سال ۱۳۸۶ از طرف وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی‌به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد.

او حدود ۲۰۰ نمایشنامه کوتاه و بلند برای کودکان نوشته و یا تنظیم کرده است. آثار منتشر شده او بیش از ۶۰ کتاب برای کودکان و نوجوانان است و مجموع قصه‌های چاپ شده‌اش برای همه گروه‌های سنی در قالب‌های داستان کوتاه بلند و رمان، نزدیک به ۵۰۰ عنوان می‌رسد. وی بیش از ۲۵ کتاب درباره ادبیات کهن و عامیانه برای گروه سنی کودک و نوجوان تالیف کرده است. کتابی در این زمینه پژوهشی برای نوجوانان با موضوع ادبیات عامیانه و نام «راز مثل‌های ما» نگاشته است.

بعضی از آثار میرکیانی به تولیدات تصویری و تلویزیونی تبدیل شده‌اند، ایشان در برنامه «در دری» که به مناسبت روز شهر و ادب از این شبکه رادیویی پخش شد حضور داشت.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.