Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 45287
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 16 آبان 1402 - 11:27 |

نگاهی ویژه به تیپ های شخصیتی در «کتاب‌ فرهنگ» رادیو

نگاهی ویژه به تیپ های شخصیتی در «کتاب‌ فرهنگ» رادیو

برنامه «کتاب‌ فرهنگ» ۱۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰ به مدت ۶۰ دقیقه در سه شنبه‌های روانشناسی و علوم تربیتی با موضوع روانشناسی شخصیت نگاهی ویژه به تیپ های شخصیتی دارد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در «کتاب فرهنگ» این هفته با اجرای کارشناسی «امین خرمی» و کارشناسی دکتر محمد تقی تبیک، روان شناس، نویسنده و مترجم، استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی تیپ‌ های شخصیتی بررسی می‌شوند.

معرفی و خوانش کتاب توسط «علی جویا» در بخشی با عنوان «شابِک» انجام می‌شود. همچنین فاطمه محمدیان فر بخش اطلاع رسانی رویدادها و تازه‌های نشر را برای علاقه مندان حوزه کتاب و کتابخوانی تدارک دیده است. در این برنامه کتاب «نظریه‌های شخصیت»، اثر دوآن شولتز و سیدنی آلن شولتز معرفی می‌شود. موضوع کتاب، روانشناسی، روانشناسی شخصیت, کنترل، هیجان‌خواهی، درماندگی آموخته‌شده، خوشبینی است. این کتاب معروف که با پژوهش و یافته‌های جدید به‌روز شده است، مقدمه ای روشن و قانع‌کننده ای را به این رشته پویا در اختیار می‌گذارد. این کتاب درباره نظریه‌های عمده در زمینه شخصیت بحث می‌کند و رویکردهای روان‌کاوی، نوروان‌کاوی، عمر، صفت، انسان‌گرا، شناختی، رفتاری، و یادگیری اجتماعی را ارائه می دهد و در عین حال تأثیر وقایع در زندگی نظریه‌پردازان را بر ساختن نظریه‌هایشان نشان می دهد.

این کتاب تحقیقات جاری روی جنبه‌های برگزیده شخصیت، از جمله منبع کنترل، هیجان‌خواهی، درماندگی آموخته‌شده، خوشبینی- بدبینی، و روان‌شناسی مثبت‌نگر را مرور می‌کند و نشان می دهد چگونه نژاد، جنسیت، و مسائل فرهنگی در مطالعه و ارزیابی شخصیت نقشی را ایفا می‌کنند.

«کتاب فرهنگ» را از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ این هفته به تهیه کنندگی و ‌نویسندگی «معصومه سادات علوی نکو» با همراهی گویندگی «نگین خواجه نصیر»، گزارش های «حمیرا فراتی» و هماهنگی «مژگان پارساحسینی » ساعت ۱۸:۰۰ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز بشنوید.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.