Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 46009
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 19 آذر 1402 - 11:34 |

تولید كنندگان اولین نوشت افزار هوشمند ایرانی در «رهاورد» رادیو

تولید كنندگان اولین نوشت افزار هوشمند ایرانی در «رهاورد» رادیو

مستند علمی «رهاورد» یكشنبه ۱۹ آذر، با تولید كنندگان اولین نوشت افزار هوشمند ایرانی گفت و گو می كند.

به گزارش هنرصدا به نقل از شبكه رادیویی ایران، پژوهشگران یكی از شركت دانش بنیان پارك علم و فناوری استان سمنان با استفاده از فناوری های «هوش مصنوعی» و «واقعیت افزوده» موفق به ساخت نوشت افزار هوشمندی شده اندكه قابلیت جستجو كردن صفحات، پخش ویدیو و تبلیغات كالاها را دارد.

مریم بانو فطرتی تهیه كننده برنامه «رهاورد» بیان كرد: نسل جدید نوشت افزار فراكاغذی با تلاش یك تیم دانش بنیان در سمنان طراحی و ساخته شد. این محصول دانش بنیان با قابلیت‌های دسته بندی هوشمند محتوا در محیط‌های اداری و آموزشی امكان ارتباط مستقیم با كاركردهای تلفن همراه برای كاربر را فراهم كرده است.

وی ادامه داد: این ایده كه ظرف مدت كمتر از سه سال به تولید تجاری رسید در آینده‌ای نزدیك با افزودن قابلیت‌های فیزیكی و كاربرد آموزشی بروزرسانی می‌شود.

فطرتی تصریح كرد: با توجه به رویكرد نوین در به كارگیری فناوری هوش‌مصنوعی، استفاده از نوشت افزار هوشمند هم در محیط‌های آموزشی و هم اداری باعث افزایش كارایی می‌شود.

گفتنی است مستند علمی «رهاورد» یكشنبه ۱۹ آذر، به تهیه كنندگی مریم بانو فطرتی، گزارشگری نوید دانشور و هماهنگی اكرم خیر خواه ساعت ۱۳:۳۰ از رادیو ایران پخش می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.