Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 28344
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 18 مرداد 1400 - 18:16 |

حسینیه رادیو تهران برپا شد

حسینیه رادیو تهران برپا شد

 مراسم هیئت های تهرانی و شهرستانهای استان تهران، از ویژه برنامه”حسینیه تهران”  از ساعت ۲۱ روی موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز می رود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو تهران؛ به منظور پاسداشت مراسم سنتی روضه خوانی و سوگواری سالار و سرور شهیدان حضرت امام حسین(ع) پیرغلامان و مداحان شهر و استان تهران در ویژه برنامه “حسینیه تهران” حضور می یابد.

ساناز باقری تهیه کننده ویژه برنامه حسینیه تهران با اشاره به جزئیات برنامه گفت: گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران تهیه و پخش ویژه برنامه محرمی را بر عهده دارد، حسینیه تهران از امشب( ۱۸ مرداد) هر شب ساعت ۲۱ تا ۲۲:۳۰ روی موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز می رود.

وی افزود: از مهم ترین اهداف تهیه و اجرای این حسینیه رادیویی همسو شدن با مراسم سوگواری هیئت های شهر، استان تهران و الگو سازی است.

روال تهیه حسینیه تهران به این گونه است که گروه واحد سیار به همراه گزارشگر برنامه حمید عبیری در محله ها و هیئت ها جهت پوشش مراسم هیئت های مختلف در تهران حضور می یابند و ضمن گفت وگو با  عزاداران و مداحان اهل بیت(ع)، مراسم شبانه مساجد و هیئت های تهران را پوشش می دهند.

 علاوه بر این؛ گزارشگر برنامه علیرضا تابان با حضور در شهرستان های استان تهران همچون اسلامشهر، پردیس، ملارد و شهریار و… گزارش برگزاری مراسم و عزاداری ها را در شهرستان های استان تهران به سمع مخاطبان می رساند.

به گفته باقری؛ در بخش دیگر گلچینی از مراسم سنوات گذشته هیئت های مشهور از جمله مداحی حاج منصور ارضی، سعید حدادیان، مرحوم کوثری و … پخش خواهد شد. علاوه بر این؛ بخشی با عنوان “تقویم روز شمار” طراحی شده که تقویم روز شمار دهه محرم بر اساس سنت رایج (شروع از یوم الترویه تا شام غریبان و اسارت) است.

مخاطبان در سرتاسر دنیا می توانند از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبکه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید. در محدوده استان تهران از طریق موج اف.ام رديف ۹۴ مگاهرتز و ای.ام رديف ۱۳۳۲ کيلوهرتز شنونده ما باشید.

همچنین شنوندگان از سرتاسر کشور هم می توانند شبکه رادیویی تهران را از طریق گیرنده های دیجیتال(ست تاپ باکس) دریافت کنند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.