Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 28346
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 18 مرداد 1400 - 18:18 |

«در معرکه عشق» در رادیو رونمایی شد

«در معرکه عشق» در رادیو رونمایی شد

در مراسمی‌با حضور معاون صدای رسانه ملی از کتاب «در معرکه عشق»(تک‌بیت‌های عاشورایی) رونمایی شد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، علی بخشی زاده در این مراسم با اشاره به رسالت معاونت صدا در هرچه باشکوه تر برگزار کردن مراثی اهل‌بیت (ع) و زنده نگه داشتن واقعه عاشورا گفت: گریه برای امام حسین(ع) مقدمه تحول است و گریه برای وضع مطلوب مارا به ظهور امام زمان(عج ) نزدیک می‌کند.

وی  ضمن یادآوری حماسه مدافعان حرم و مدافعان سلامت، برپایی مناسک عاشورا را مهم دانست  و بر برپایی باشکوه عزاداری برای سیدالشهدا (ع) در شبکه‌های رادیویی تأکید کرد.

شهرام ملازاده مدیر رادیو پیام و آوا نیز با اشاره به اینکه  این رادیو در سال گذشته رتبه سوم را در جذب مخاطبان عاشورایی کسب کرده بود گفت: امسال نیز  با توجه به شعار«هر خانه یک هیئت » ، با تغییر کنداکتور و اختصاص بخش‌های مهم به مراثی پیر غلامان تلاش می‌کنیم فضای رادیو پیام و آوا را با حضور ۱۸ مداح و ذاکر اهل‌بیت عاشورایی و حسینی کنیم.

در ادامه محمدحسن ارجمندی همکار رادیو پیام و مؤلف این کتاب در خصوص شکل‌گیری این اثر عاشورایی گفت: این اثر شامل تک‌بیت‌هایی است که برای مداحان و عاشقان اهل‌بیت فضای مرثیه‌سرایی را فراهم می‌کند.

وی افزود: در این اثر گوشه چشمی‌به مداحان و پیر غلامان داشتم تا روضه‌هایشان را از نگاه شخصیت‌های مختلف، بیان کنم.

ارجمندی بابیان اینکه نگارش این اثر را  از سال ۸۶ آغاز کرده است گفت: این کتاب شامل ۱۵۷۵ تک‌بیت است که در ۲۲ بخش به حرکت کاروان سیدالشهدا (ع)از مکه تا پایان  واقعه عاشورا و افشاگری حضرت زینب(س) می‌پردازد.

مؤلف کتاب «در معرکه عشق» افزود: با استناد به روایت‌های معتبر به همه شخصیت‌های قیام عاشورا توجه کردم و در این میان بعد حماسی، عرفانی و احساسی را در این اشعار به‌کاربرده‌ام.

وی در پایان استفاده از این تک‌بیت‌ها را در برنامه‌های رادیو پیام و آوا را در کنار مراثی مداحان و ذاکرین اهل‌بیت (ع) در جذب مخاطب رادیو مؤثر دانست.

این مراسم که با مداحی حاج حمیدرضا منتظر مداح اهل‌بیت همراه بود، با قدردانی جمعی از پیر غلامان که با رادیو پیام و آوا همکاری داشتند، به پایان رسید.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.