Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 45415
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 22 آبان 1402 - 14:46 |

حمایت از بیماران کلیوی در «خانه و خانواده» رادیو ایران

حمایت از بیماران کلیوی در «خانه و خانواده» رادیو ایران

برنامه «خانه و خانواده» همزمان با روز جهانی دیابت و حمایت از بیماران کلیوی با حضور دکتر عطیه آموزگار متخصص غدد و متابولیسم از نقش خانواده در حمایت از بیماران کلیوی می‌گوید.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، روز ۲۳ آبان، مصادف با ۱۴ نوامبر، روز حمایت از بیماران کلیوی و روز جهانی دیابت نام دارد.

زینب برومند تهیه کننده برنامه «خانه و خانواده» بیان کرد: باتوجه به افزایش روز افزون مبتلایان به این بیماری، این روز با هدف آشنایی و اطلاع‌رسانی عموم مردم درباره دیابت، عوارض و درمان آن نام‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: دیابت درمان‌ نشده می‌تواند عوارضی جدی از قبیل کوری ناگهانی، نارسایی کلیوی، سکته مغزی و قطع پا به دنبال داشته باشد؛ به همین جهت می‌تواند باعث ایجاد هزینه‌های طولانی‌مدت پزشکی و غیرپزشکی برای بیماران، خانواده‌ی آن‌ها، مراقبین و نظام سلامت شود.

برومند افزود: با توجه به اهمیت این موضوع در برنامه روز سه شنبه ۲۳ آبان، با حضور دکتر عطیه آموزگار متخصص غدد و متابولیسم پیرامون این موضوع و نقش خانواده در حمایت از بیماران کلیوی گفت و گو خواهیم کرد.

گفتنی است برنامه «خانه و خانواده» این هفته به تهیه کنندگی زینب برومند و اجرای فاطمه آل عباس از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹:۰۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.