Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 48046
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 27 اسفند 1402 - 15:30 |

خاطره بازی با پیشکسوت دوبله در «فریدون برادر منوچهر»

خاطره بازی با پیشکسوت دوبله در «فریدون برادر منوچهر»

«فریدون برادر منوچهر» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی پرتره استاد فریدون اسماعیلی صداپیشه ، تهیه‌کننده ، خواننده و گوینده پیش‌کسوت رادیو تولید جدید شبکه مستند یکشنبه ۲۷ اسفند ساعت ۲۱ پخش می‌شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، توکلی در این باره گفت: «فریدون برادر منوچهر» در ۵۲ دقیقه به زندگی و سال‌ها فعالیت هنری استاد فریدون اسماعیلی پرداخته، استاد اسماعیلی کارهای بسیار مهمی در رادیو انجام داده است؛ اما افراد کمی می‌دانند که این کارهای خلاقانه ماحصل زحمات اوست. بسیاری از صحنه‌های خاطره‌انگیزی که شنیده‌ایم از زحمات اسماعیلی است.

وی افزود: برای ساخت این مستند از زمان‌نگارش تا فیلم‌برداری، حدود ۵ ماه زمان صرف شده است، وظیفه من بود که درباره او فیلمی بسازم و خوشحال هستم که این اتفاق رقم خورد.
فریدون اسماعیلی در سال ۱۳۲۰ در کرمانشاه متولد شد. فریدون اسماعیلی اولین‌بار توسط بدری نوراللهی از پیش‌کسوتان دوبله، وارد این عرصه شد. نمونه صدای او در فیلم و سریال‌های قصه‌های جزیره، ماجرا‌های شرلوک هولمز و مجموعه پلیسی رادیویی جانی دالر شنیدنی است.
او همچنین از تهیه‌کنندگان قدیمی رادیو است و کار خود در عرصه گویندگی را زیر نظر علی کسمایی و ایرج دوستدار در استودیو مولن روژ از سال ۱۳۴۵ آغاز کرد و به‌مرور در جایگاه گوینده رادیو، نویسنده، و کارگردان رادیو فعالیت کرد.
«فریدون برادر منوچهر» امشب ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می‌شود و تکرارش روز بعد ساعت ۹ خواهد بود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.