Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 28128
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 10 مرداد 1400 - 20:01 |

خواننده موسیقی سنتی مهمان «نیستان» رادیو فرهنگ

خواننده موسیقی سنتی مهمان «نیستان» رادیو فرهنگ

رضا مهدوی در مجله رادیویی «نیستان» امشب ۱۰ مرداد با هادی فیض آبادی، خواننده موسیقی سنتی و مؤسس گروه بام به گفت و گو می نشیند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، هادی فیض‌آبادی فراهانی متولد اسفند ۱۳۶۴ نزد محمد عشاق، فریبا داوودی، مظفر شفیعی، احمدخان ابراهیمی، علیرضا پورامید، حمید رضا نوربخش و شریف لطفی اصول ومبانی موسیقی و آواز را فرا گرفته است. او سر پرست و موسس گروه موسیقی بـام است و آلبوم های «آسمان مهتاب» به آهنگسازی کاوه سروریان، تا همیشه اثر پویان رمضانی و زمستان اثر استاد حمید متبسم را در کارنامه دارد. همچنین همراهی استاد فریبا داوودی، همکاری و ایفای نقش در اپرای عروسکی حافظ و سعدی، همکاری و اجرای کنسرت به اتفاق گروه مضراب به آهنگسازی و سرپرستی استاد حمید متبسم در اردیبهشت ۱۳۹۴، سولیست ارکستر سمفونیک تهران در کنسرت اپرای عاشورا در نقش امام حسین (ع) به آهنگسازی بهزاد عبدی و به رهبری نصیر حیدریان نیز از جمله فعالیت‌های هنری فیض آبادی به شمار می‌آیند. در ضمن در سال ٢٠١۵ به اتفاق گروه «سپندار» در فستیوال رنسانس کشور ارمنستان موفق به دریافت جایزه نخست بخش موسیقی بین‌الملل و همچنین تقدیر هیئت داوران شد. هادی فیض‌آبادی موسیقی را با نواختن ساز نی آغاز کرد و پس از مدتی به تشخیص استادانش به آواز ایرانی روی آورد. او با رونمایی سومین آلبومش نشان داد هر چند در سکوت کار می‌کند اما توجه و حساسیت بالایی در انتخاب‌هایش دارد.
در ادامه این برنامه نیز ندا رادمهر شنوندگان را از آخرین اخبارها و رویدادهای حوزه موسیقی مطلع کرده و سپس فرنوش تدین در ادامه موضوع نیستان در گذر زمان، به بخش پنجم مستند عبدالوهاب شهیدی می‌پردازد.
در بخش «موسیقی از ایده تا اجرا» نیز استاد کیوان ساکت، بداهه نوازی تار و همراهی پیانو در گوشه‌های بیداد و درآمد همایون را آموزش و اجرا می‌کند.
برنامه «نیستان» به تهیه‎‌کنندگی وحید رستگاری و همراهی یلدا احتشامی ساعت ۲۲  از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.