Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 33283
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 24 اسفند 1400 - 6:19 |

رادیو ایران با هفت ویژه‌ برنامه به استقبال نوروز می‌رود

رادیو ایران با هفت ویژه‌ برنامه به استقبال نوروز می‌رود

رادیو ایران با ویژه برنامه هایی به مناسبت نوروز باستانی ۱۴۰۱ به شنوندگان عیدی می دهد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، با فرا رسیدن ایام نوروز، این شبکه رادیویی، ویژه برنامه‌هایی را برای مخاطبانش تدارک دیده است. برنامه‌های نوروزی شبکه رادیویی ایران از ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ مصادف با نیمه شعبان تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ پخش می‌شود.

مستند بازسازی «داستان نفت» قبل از تحویل سال به حکایت پیدایش نفت و مسائل مربوط به آن می‌پردازد. این برنامه در روز ملی شدن صنعت نفت روی آنتن می رود.

برنامه تحویل سال رادیو ایران، با عنوان «سین مثل سرزمین» به تهیه کنندگی متین‌السادات فیروزی به صورت زنده با حضور مهمان‌ها از ۴ ساعت قبل از تحویل سال و یک ساعت بعد از آن روی آنتن شبکه قرار می‌گیرد تا با مخاطبانش در لحظه تحویل سال همراه باشد.

برنامه «ایران آوا» از ساعت ۸:۳۰ بعد از اخبار صبحگاهی به تهیه کنندگی سعید مبشری هر روز به مدت ۳۰ دقیقه پخش می‌شود که به بررسی آواها و موسیقی‌های ایرانی می‌پردازد.

همچنین برنامه رادیو ایران که به مناسبت عید نوروز روی آنتن می‌رود، «صبح عید باشما» است که به برنامه صبحگاهی و نوروزی رادیو ایران می‌پردازد و گروه برنامه‌ساز برنامه «صبح جمعه با شما» آن را تولید کرده است.

تهیه کننده و سردبیر برنامه «صبح عید با شما» ساجد قدوسیان است و اجرای آن را نسیم رفیعی برعهده دارد که با حضور هنرمندان و بازیگران رادیو ایران هر روز از ساعت ۹ تا ۱۱:۳۰ پخش می‌شود.

مسابقه طنز «بازی‌خند» تولید شده در گروه ورزش و تفریحات رادیو ایران است که هر شب ساعت ۲۰ به تهیه کنندگی زینب برومند در نوروز ۱۴۰۱ روی آنتن می‌رود.

گروه اقتصادی رادیو ایران نیز دو ویژه برنامه برای نوروز آماده کرده است که «هفت سین طلایی» هر روز  ساعت ۱۶ پخش می‌شود و برنامه «چرتکه» که با بررسی رویدارهای مهم اقتصادی کشور در سال گذشته با مخاطبان همراه می‌شود.

برنامه «قرن بی قرار» به مهم‌ترین رویدادها و تفاوت‌های ایران و جهان حاضر در مقایسه با ۱۰۰ سال گذشته می‌پردازد و با نگاهی تاریخی پیشرفت‌های ایران و جهان را بررسی می‌کند، این برنامه هر روز ساعت ۱۶:۴۵ پخش می‌شود.

گروه جامعه شبکه رادیویی ایران، برنامه شاد و عصرگاهی «فرش بنفشه» را از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰ روی آنتن می‌برد. همچنین دو گروه  برنامه ساز تولید این برنامه را برعهده دارند که یک گروه به سرپرستی حسین معصومی و یک گروه هم به سرپرستی زهرا قائدی این برنامه را تهیه می‌کنند. در این برنامه‌ مهربانی و نوع‌دوستی ترویج می‌شود.

با توجه به اینکه خانواده‌ها در سفرهای نوروزی خود از مناطق جنگی نیز دیدن می‌کنند، ویژه برنامه «راهیان نور» با هدف بیان رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس تهیه می‌شود که در گفت و گو با کارشناسان و ایثارگران درخصوص ترویج فرهنگ ایثار تلاش می‌کند.

همچنین علاوه بر ویژه برنامه‌های نوروزی شبکه رادیویی ایران، برنامه‌های ثابت شبکه مانند «در انتهای شب»، «قند پارسی»، «پلاک ۸»، «گلبانگ» و «پارسی‌گویان » و… با نگاه ویژه به ایام نوروز و ماه شعبان وی آنتن می روند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.