Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 23 شوال 1445
شناسه خبر : 31436
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 01 دی 1400 - 18:06 |

رادیو صبا واسطه دوستی ها می شود

رادیو صبا واسطه دوستی ها می شود

فریاد خواجوی خواننده پاپ، آهنگساز و شاعر خوب کشورمان در گفتگو با رادیو صبا گفت: نزدیك ترین دوستم را عمو صبامكی به من معرفی كرد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، فریاد خواجوی خواننده خوب کشورمان بود. فریاد خواجوی همراه دوستش  ناصر مرجانی از شنوندگان ثابت رادیو صبا یکی از مهمان های ویژه برنامه شب یلدا در برنامه  «به شیرینی شب» شدند.

دراین برنامه خواننده جنوبی کشورمان با اجرای زنده موسیقی و ترانه های شاد و گفتگو درباره موسیقی های محلی جنوبی لحظات به یاد ماندنی را برای شنوندگان ساخت.

 در این برنامه فریاد خواجوی، خواننده شناخته‌شده‌ی اوزی، قطعه‌ای به نام «صحرای دل» را به زبان گراشی معرفی کرد . خواجوی این آهنگ را در راستای حمایت از زبان مادری و در ادامه‌ی آهنگ‌هایی به لهجه‌های مختلف منطقه خوانده است. ترانه‌ی این آهنگ را مصطفی خورشیدی سروده است، و کار آهنگ‌سازی آن را خود فریاد خواجوی به عهده داشته است.

وی درباره این آهنگ گفت: مفتخرم به عنوان عضوی کوچک در راستای حمایت از زبان مادری و این‌بار با «گویش شیرین گراشی»، آهنگ جدیدم را تقدیم شما مخاطبان می کنم . در جنوب ایران زبانی مشترک بین شهرهای مختلف مورد استفاده است که داشتن اندک تفاوت‌هایی در تلفظ‌ مصوت‌ها و کلمات، سبب شیرین‌بیانی، تنوع و پدید آمدن زیرشاخه‌های بیشتر برای این زبان شده است.

ناصر مرجانی در این دورهمی داستان آشنایی اش با فریاد خواجوی را برای مخاطبان بازگو کرد و گفت : عمو صبامکی واسطه آشنایی و دوستی خانوادگی و صمیمی ما برای چند سال شد.

وی افزود: محمداوزی تهیه کننده برنامه صبامک با تشکیل گروهی محلی به نام عموصبامکی باعث آشنایی ما با یکدیگر شد و این آشنایی به دوستی صمیمی و رفت آمد خانوادگی چند ساله منجر شد که من از این اتفاق بسیار خوشحالم .

خواجوی درباره این آشنایی گفت: الان ناصر از نزدیک ترین وعزیزترین دوستان من است که این را مدیون رادیو صبا و عمو صبامکی هستم.

ویژه برنامه «به شیرنی شب» به تهیه کنندگی مژگان فرزین و با اجرای مهبد قناعت پشه و امیرعضد در شب یلدا تقدیم مخاطبان شد.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.