Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 39754
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 04 اسفند 1401 - 1:21 |

«رادیو نوجوان» راه‌اندازی می‌شود

«رادیو نوجوان» راه‌اندازی می‌شود

مدیر رادیو جوان از راه‌اندازی رادیو نوجوان در سال آینده خبر داد و گفت: این شبکه یک فرکانس مستقل دارد و از طریق فضای مجازی هم قابل شنیدن است. چون نوجوان دوست دارد با فضای مجازی ارتباط بگیرد.

به گزارش ایرنا، علیرضا مقصودی امسال را سال حضور نوجوان ها و جوان ها در حوزه برنامه سازی رادیو جوان خواند و ادامه داد: نزدیک به سه ساعت برنامه سازی برای نوجوانان داریم. حتی برنامه زنده را در اختیار نوجوان‌ها قرا دادیم و در برنامه‌ای با عنوان جورواجور ۱۱۰ نوجوان دارند کار می‌کنند.

مدیر رادیو جوان نیروسازی برای حوزه برنامه سازی را از جمله اقدامات امسال خواند و گفت: توانستیم نسل جدیدی را از دهه هشتاد و نود وارد شبکه کنیم. صدای نوجوانان در گذشته در گویندگی و اجرا کمتر شنیده می‌شد. الان صفر تا صد برخی برنامه‌ها توسط افرادی که سن ۱۳ تا ۱۸ سال سن دارند انجام می‌شود. به عنوان مثال برنامه‌ای به عنوان «رادیو مدرسه» پخش می‌شودکه کار مشترکی بین ما و شبکه امید سیما و وزارت آموزش و پرورش است. ساعت پخش این برنامه از ۶ تا ۶ و نیم صبح برای مخاطبان نوجوان است و ۱۸ نوجوان از سراسر کشور در این برنامه حضور دارند.

وی افزود: برنامه اذانگاهی ظهر رادیو جوان با عنوان آبی فیروزه‌ای هم نوجوانانه است و برنامه زنده را در اختیار نوجوان‌ها قرار می‌دهیم. این برنامه از اذان ظهر آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۵ ادامه دارد.

مقصودی با اشاره به این که عوامل برنامه ورزشی دوآتیشه هم نوجوانان و جوانان هستند توضیح داد: کار برای نوجوان سخت است. چون شخصیت آنها در حال شکل گیری است.

مدیر رادیو جوان هدف از پخش برنامه‌ بلامانع را پیگیری مطالبات مردمی خواند و گفت: هر کسی که در حوزه تولید دچار مشکل شده باشد ما پیگیری می‌کنیم و برای رفع مشکلش به مسوول مربوطه زنگ می زنیم.

«جوان ایرانی سلام»؛ پرمخاطب ترین برنامه صبحگاهی رادیو

وی با اعلام این خبر که برنامه جوان ایرانی سلام با اجرای پیمان طالبی و سید مهدی مفیدی پرمخاطب ترین برنامه صبحگاهی رادیو است بیان کرد: در این برنامه که ۲۰ درصد مخاطب دارد امیدبخشی و اطلاع رسانی ‌می‌کنیم و نقدهای جدی را به برنامه‌های دیگر می‌بریم. در برنامه منحصربفرد  نیز جوانان موفقی که صاحب نظر هستند، نگاه منحصر بفرد و جهان‌بینی خودشان را مطرح می‌کنند. برنامه دادرسانه مطالبات مردم را در سطح کلان معرفی ‌می‌کند و برنامه جدید شیفت خلوت هم نگاه پزشکی دارد و ذهنیت‌های اشتباه را اصلاح می‌کند.

مقصودی افزود: چهار سال پیاپی است که از ساعت هشت شب تا هشت و سی دقیقه چهارشنبه‌ها برنامه «با تو حالم خوبه» از حرم رضوی اجرا می‌شود. استان قدس رضوی یک استودیوی اختصاصی رادیویی ایجاد کرده است که الان همه شبکه‌های رادیویی می‌توانند استفاده کنند.

برنامه سحرگاهی از محل حرم سیدالشهدا (ع)

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های ماه رمضان  رادیو جوان گفت: برنامه سحرگاهی از محل حرم سیدالشهدا (ع) به صورت زنده پخش می شود. فاطمه عباسی گوینده این برنامه است. نگاه ما امتی است سعی داریم با ملت های مختلفی که به حرم حضرت سیدالشهدا (ع) می آیند، گفتگو کنیم. ویژه برنامه افطار در استودیوی رادیو جوان تولید و از مهمانان مختلفی دعوت می شود. این برنامه گفتگومحور خواهد بود و مجری این برنامه هم مهدی مفیدی است.

مقصودی با اعلام این خبر که با شروع رمضان برنامه «عید در عید» را خواهیم داشت افزود: ماه رمضان در کشورهای اسلامی نوعی عید است. بنابراین از ضرباهنگ و انرژی و شادی برنامه ها کم نخواهد شد. همچنین در یک رویکرد اصلی در برنامه ها به تولید محتوای مردمی خیلی توجه داریم مثلا در ایام و مناسبت ها مردم بیشتر حرف خود و خاطراتشان را بیان کنند.

مدیر رادیو جوان درباره برنامه «جوان شهر» که در ۲ فصل با محمد دلاوری اجرا شد و ادامه آن تاکید کرد: برنامه «جوان شهر» در ۲ فصل با اجرای محمد دلاوری روی آنتن رفت که مشغله ای داشت و فصل سوم با مجری دیگری به تولید رسید. ممکن است مشغله اش به پایان برسد و از ابتدای سال آینده بتوانیم دوباره این برنامه را با او ادامه دهیم.

وی درباره اینکه توقف این برنامه تا چه حد به دلیل فشارها بوده است، گفت: یکی از مسایل ما حضور مهمانان بود.  کسانی که در مسایل سیاسی صاحب نظر هستند گاهی به دلیل ملاحظاتی پای کار نمی آیند. فشارهای بیرونی خیلی زیاد است؛ ولی ما زیر بار آن نمی‌رویم. ممکن است البته هر جناح و سلیقه ای درخواست و تقاضایی داشته باشد. یک جناح می‌گوید صداوسیما باید براساس سلیقه ما باشد یا جناح دیگری حرف دیگری می زند اما ما سعی داریم چنین فشارهایی را اصلا نشنویم‌.

| منبع خبر : ایرنا
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.