Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 22395
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ورزش تاریخ انتشار : 21 آبان 1399 - 18:10 |

رادیو ورزش دیدار «ایران-بوسنی» را مستقیم گزارش می کند

رادیو ورزش دیدار «ایران-بوسنی» را مستقیم گزارش می کند

مسابقه دوستانه تیم های ملی فوتبال ایران و بوسنی، روز پنجشنبه ۲۲ آبان به صورت زنده از شبکه رادیویی ورزش روی موج FM ردیف ۹۲ مگاهرتز پخش می‌ شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، پس از امضای تفاهم نامه میان فدراسیون‌ های فوتبال ایران و بوسنی و هرزگوین، تیم ملی فوتبال ایران در اردوی آبان ماه خود در یک دیدار دوستانه در سارایوو، در برابر تیم ملی بوسنی قرار می‌گیرد.

تیم ملی بوسنی در لیست خود برای دیدار با ایران دست به تغییراتی زده است. آن‌ها برای دیدارهای لیگ ملت‌ های اروپا ، سه بازیکن جدید شامل ارمدین دمیروویچ، مارکو میهویوویچ و عرفان‌هادژیچ را به اردوی این تیم فراخواند. این سه بازیکن جدید جایگزین ادین ژکو، آلدین تورکشا و امیر هاجیامیتوویچ شدند که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا دیدار با ایران را از دست دادند.

البته آن‌ها چند بازیکن دیگر را مدنظر قرار داده اند تا در صورت ابتلای تعداد بیشتری از بازیکنان این تیم به کرونا، از آن افراد برای حضور در تیم ملی و بازی با تیم ملی فوتبال ایران دعوت به عمل آورند.

تیم ملی فوتبال بوسنی در گروه یک رقابت های لیگ ملت های اروپا با تیم های لهستان، ایتالیا و هلند همگروه است که در جدول رده بندی در رده آخر قرار دارد و در ۴ دیداری که برگزار کرده است، ۲ تساوی و ۲ شکست را به ثبت رسانده و از صعود به دور بعد بازماند.

نکته جالب در مورد تیم ملی بوسنی این است که آنها در ایتالیا در برابر تیم ملی این کشور به تساوی ۱ – ۱ دست یافتند که ادین ژکو تک گل آنها را به ثمر رساند و استفانو سنسی تک گل لاجوردی پوشان را وارد دروازه بوسنی کرد. شاگردان دژان باجویچ در تیم ملی بوسنی در برابر هلند نیز به تساوی بدون گل رسیدند.

هر چند بوسنی در مقابل دو تیم از بزرگان اروپا به تساوی رسید، اما هر دو دیدار رفت و برگشت در مقابل لهستان را واگذار کرد و همین امر باعث شد این تیم با وجود متوقف کردن تیم های بزرگ ایتالیا و هلند، در رده چهام گروه قرار گرفته و حذف شود.

میرالم پیانیچ بازیکن سابق یوونتوس و فعلی بارسلونا، دیگر بازیکن مهم و بزرگ تیم ملی بوسنی است. علاوه بر پیانیچ، سئاد کولاشیناچ (آرسنال)، راده کرونیچ (آث میلان)، آمر گوجاک (تورینو)، آسمیر بگوویچ (بورنموث)، محمد بشیچ (اورتون)، ارمین بیکاچیچ (هوفنهایم) دیگر بازیکنان مهم بوسنی هستند.

آن‌ها در رده بندی فیفا نیز در جایگاه ۵۱ جهان قرار دارند که از این حیث با توجه به جایگاه ۲۹ ایران، در رتبه پایین‌ تری هستند. نکته جالب توجه درباره بوسنی، مربوط به اولین بازی تیم ملی این کشور از زمان تاسیس باز می‌ گردد که برابر ایران و در سال ۱۹۹۳ در تهران برگزار شده که آن بازی هم با شکست ۳ بر یک ایران همراه شد. در واقع این طور باید گفت که تاریخ فوتبال این کشور از ایران آغاز شده است.

همچنین دو تیم سال ۲۰۱۴ در آرژانتین با یکدیگر بازی کرده بودند که بوسنی توانست اولین پیروزی تاریخ فوتبالش در جام جهانی را مقابل ایران با نتیجه ۳ بر یک جشن بگیرد. ادین ژکو و میرالم پیانیچ از جمله بازیکنان حاضر در آن مسابقه بودند. از ترکیب ایران هم بازیکنانی مانند احسان حاج صفی و علیرضا جهانبخش در آن مسابقه حضور داشتند.

این مسابقه روز پنجشنبه ۲۲ آبان در ورزشگاه ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفری اسیم فرهاتوویچ سارایوو برگزار می‌شود. ساعت برگزاری این دیدار (ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران) خواهد بود.

گزارش زنده بازی تیم ملی کشورمان با بوسنی، به تهیه کنندگی وحید شهریوررحیمی و با گزارشگری مهرزاد عطاران، از رادیو ورزش تقدیم علاقه مندان به فوتبال می‌ شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.