Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 33030
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 12 اسفند 1400 - 23:58 |

روایتی از ماجرای تیراژ كیف انگلیسی در «رادیو صبا»

روایتی از ماجرای تیراژ كیف انگلیسی در «رادیو صبا»

رادیو صبا در برنامه «پیش پرده» به بررسی تیتراژ های ماندگارو خاطره‌ساز آثار سینمایی و تلویزیونی می پردازد.

به گزارش هنرصدا، برنامه «پیش پرده» با مروری بر ماندگارترین و خاطره‌سازترین موسیقی‌های مربوط به برخی برنامه‌ها و آثار سینمایی و تلویزیونی همراه مخاطبان رادیو صبا می‌شود. این برنامه با محور بررسی تیتراژهای ماندگار كه برای بسیاری از مخاطبان دربرگیرنده خاطرات تلخ و شیرینی است پخش می‌شود.

این برنامه روز جمعه ۱۳ اسفند به سراغ موسیقی تیتراژ سریال تلویزیونی «كیف انگلیسی» به نویسندگی و كارگردانی مرحوم سید ضیاالدین دری به آهنگسازی فرهاد فخرالدینی می رود كه سال ۱۳۷۸ تولید و مدتی بعد از شبكه اول سیما پیش روی مخاطبان قرار گرفت. یك سریال تاریخی – اجتماعی كه با رویكردی عاشقانه تركیب یافته با سیاست بخشی از تاریخ معاصر كشورمان در دوره پهلوی را روایت می‌كند.

اما آنچه توانست به عنوان یكی از مؤلفه‌ها و شاخص‌های مهم رسانه‌ای معرفی این سریال به مردم نقش غیرقابل انكاری را ایفا كند، بدون هیچ تردیدی موسیقی متن سریال به ویژه موسیقی تیتراژ آن با آهنگسازی فرهاد فخرالدینی یكی از مردان پرآوازه موسیقی ایران بود كه باید او را به عنوان یكی سردمداران ساخت موسیقی تیتراژهای ماندگار سریال‌های تلویزیونی بدانیم كه در این حوزه همراه با معدود آهنگسازان دیگر یكی از ركوردداران تولید آثار شاخص است كه پیش از این به برخی از آن‌ها در همین پرونده پرداخته‌ایم.

«رادیو صبا» در برنامه «پیش پرده» به صورت مستند هر آنچه باید مخاطبان از موسیقی این سریال ماندگار بدانند از زبان علیرضا سعیدی پژوهشگر و خبرنگار حوزه موسیقی بیان می كند.
«پیش پرده» به تهیه كنندگی سیامك احمدی پور و با اجرای علیرضا سعیدی روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۵:۳۰ راهی آنتن صبا می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.