Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 33023
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ورزش تاریخ انتشار : 12 اسفند 1400 - 23:51 |

خاطراتی از افتخار فوتبال ایران در «اتاقی در حومه خاطرات» رادیو

خاطراتی از افتخار فوتبال ایران در «اتاقی در حومه خاطرات» رادیو

برنامه «اتاقی در حومه خاطرات» رادیو ورزش این هفته خاطراتی از مرحوم اکبر افتخاری پیشکسوت فوتبال کشورمان از زبان خودش را روایت می‌کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «اتاقی در حومه خاطرات» به موضوع زندگینامه ورزشکاران و پیشکسوتان از زبان خودشان می‌پردازد.
مرحوم اکبر افتخاری متولد ۱۵ آذر ۱۳۲۲ و بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاههای استقلال تهران و پرسپولیس تهران بوده است.
افتخارى در شهرستان بندر امام خمینی به دنیا آمد .او پس از پایان دوره ابتدایی وارد شهر اهواز شد و در ابتدای ورودش به باشگاه فوتبال کلنی خوزستان با بازیکنانی همچون مهراب شاهرخی و ناظم گنجانپور همبازی شد.
افتخارى با تیم کلنى خوزستان مقام دوم مسابقات کشورى را کسب کرد و همین امر باعث شد تا او بتواند به تیم ملى و دارایى راه پیدا کند.
وی از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۷ در باشگاه دارایى پا به توپ شد و در سال ۱۳۴۷ همراه با تیم ملی توانست به قهرمانی جام ملتهای آسیا دست یابد. پس از این، باشگاه دارایی منحل شد و او به باشگاه استقلال تهران پیوست و تا سال ۱۳۵۰ براى آبى پوشان به میدان رفت و در نهایت به دلیل اختلاف با زدراکو رایکوف مربی سابق استقلال مجبور به ترک این باشگاه گرفت.
او در بازى هاى تیم ملى در سال ١٩٦٨ هم حضور داشت و در آن بازى ها جدا از قهرمانى به عنوان بهترین بازیکن این دوره از مسابقات انتخاب شد. همچنین در بازی فینال در برابر رژیم صهیونیستى یکی از ٢ گل پیروزی ایران را به ثمر رساند.
مرحوم افتخاری پنجشنبه ۱۸ آبان ماه سال ۱۳۹۶ در بیمارستان ابن سینا تهران درگذشت. او در حالی در ۷۳ سالگی درگذشت که در چند روز گذشته وزیر ورزش و جوانان نیز بر بالین او حاضر شده و فدراسیون پزشکی ورزشی نیز انجام فرایند درمان او را تقبل کرده بود.
در این برنامه که در سال ۱۳۹۰ با گویندگی مرحوم مهرداد محمدی ضبط شده است، می‌توانید شنونده خاطرات این ورزشکار باشید.
«اتاقی در حومه خاطرات» روز جمعه ۱۳ اسفند ماه از ساعت ۱۴ به مدت ۵۵ دقیقه روی آنتن رادیو ورزش موج اف ام ردیف ۹۲ مگاهرتز می‌رود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.