Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 35781
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 20 مرداد 1401 - 6:25 |

روایتی متفاوت از «روز واقعه» در رادیو صبا

روایتی متفاوت از «روز واقعه» در رادیو صبا

رادیو صبا در برنامه پیش پرده به بررسی تیتراژ ماندگار فیلم « روز واقعه» می پردازد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، برنامه «پیش پرده» با مروری بر ماندگارترین و خاطره‌سازترین موسیقی‌های مربوط به برخی برنامه‌ها و آثار سینمایی و تلویزیونی همراه مخاطبان رادیو صبا می‌شود. این برنامه با محور بررسی تیتراژهای ماندگار كه برای بسیاری از مخاطبان دربرگیرنده خاطرات تلخ و شیرینی است پخش می‌شود.
همزمان با ایام سوگواری سیدالشهدا این برنامه روز پنجشنبه ۲۰ مرداد به سراغ معرفی موسیقی متن فیلم سینمایی «روز واقعه» به نویسندگی بهرام بیضایی، كارگردانی شهرام اسدی و آهنگسازی مجید انتظامی به‌عنوان یكی از مراجع مهم موسیقایی آثار هنری مرتبط با سوگواری حضرت سیدالشهدا می رود.
علیرضا سعید كارشناس و مجری این برنامه گفت: رصه تولید آثار موسیقایی مرتبط با مضامین و رویدادهای مذهبی و اعتقادی همواره جزو پرطرفدارترین و در عین حال پرچالش‌ترین عرصه‌های فرهنگی هنری كشورمان بوده است، موسیقی متن فیلم «روز واقعه» یكی از شورانگیزترین و ماندگارترین آثار درحوزه نواهای عاشورایی است كه تا سال‌ها می‌توان به‌عنوان یك مرجع معتبر برای موسیقی مذهبی و آیینی، به آن ارجاع داد.

وی افزود: تیتراژ «روز واقعه » سال ۱۳۷۳ تولید و چندی بعد نیز توسط انتشارات «نی داود» به صورت آلبوم منتشر و با استقبال شنوندگان نیز روبه‌رو شد. كما اینكه در سال‌های بعد از انتشار آلبوم نیز كنسرت‌هایی در قالب موسیقی متن این اثر سینمایی با رهبری اركستر مجید انتظامی نیز روی صحنه رفت.
«پیش پرده» به تهیه كنندگی سیامك احمدی پور و با اجرای علیرضا سعیدی روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۵:۳۰ راهی آنتن صبا می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.