Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 46168
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 24 آذر 1402 - 13:33 |

روزگار پهلوی زیرذره بین طنز رادیو صبا

روزگار پهلوی زیرذره بین طنز رادیو صبا

رادیو صبا در برنامه «روزی روزگاری پهلوی» با نگاهی طنزبه روایت دوران پهلوی می پردازد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، «روزی روزگاری پهلوی» عنوان برنامه جدیدی از این شبكه رادیویی است كه با نگاهی طنز به روایت دوران پهلوی از شكل‌گیری تا پایان سلطنت پهلوی می پردازد.
آزاده شاهرخ مهر تهیه كننده این برنامه توضیح داد: «روزی روزگاری پهلوی»، مجموعه نمایشی كوتاهی است كه نگاهی طنز به دوران حكومت پهلوی دارد. ماجرا از تولد پهلوی( شكل گیری دوران پهلوی و تبدیل رضاخان میرپنج به رضا شاه پهلوی ) شروع شده و با هدف قرار دادن وقایع و اتفاقات آن دوران به ویژه مفاسد اخلاقی ، ادامه می یابد، كه این داستان از زبان چاكر باشی دربار نقل می شود.
شاهرخ مهر افزود: یكی از ویژگی های برنامه های طنز كوتاهی و ساده بودن آن است، این برنامه تلاش می‌كند با به كارگیری طنز در مدت زمان كوتاهی در فضای شاد مخاطبان را در جریان وقایع دوران پهلوی قرار دهد ، متن این برنامه برگرفته شده از مجموعه‌ای از كتاب‌های تاریخ معاصر است كه به روایت رویدادهای آن زمان از زبان و نگاه نویسندگان مختلف پرداخته است .
در این برنامه از سوژه‌های طنز هر واقعیت استفاده كنیم و این رخدادها را طنازانه بیان كنیم، این برنامه كوتاه شاید در ۵ دقیقه خلاصه‌ای از یك رویداد كه ۵۰ تا ۶۰ صفحه كتاب را به خود اختصاص داده است را طنازانه در قالب نمایش به مخاطبان ارائه می‌كند.
برای مثال یك قسمت از این برنامه به شروع اجباری (سربازی) برای پسران جوان از دوران پهلوی پرداخته است، كه در این قسمت درج سایز بینی در كارت پایان خدمت، ظاهر و بزرگی بینی محمدرضا شاه سوژه طنز قرار گرفته شده است.
تهیه كننده روزگار پهلوی درباره اجرای این برنامه گفت: در این برنامه تلاش كرده‌ایم، ویژگی‌های شخصیتی رضاخان را با استفاده از لحن و تن صدا نشان دهیم.
بازیگری نقش‌های مختلف این برنامه بر عهده امیر بیشه است، كه هنرمندان آن را ایفا می‌كند، قبل از تهیه این برنامه آقای بیشه بسیاری از فیلم های تاریخی را تماشا كردند تا به راحتی این نقش ها را بازی كند..
شاهرخ مهر در پایان گفت: این برنامه در بهمن ماه به فصل روزهای پایانی سلطنت پهلوی می‌پردازد و با جوانی محمدرضا شاه و حضور زنان مثل فرخ و اشرف پهلوی بازیگر خانم نیز به این مجموعه اضافه می‌شود.
««روزی روزگاری پهلوی» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹:۵۰ دقیقه به تهیه كنندگی آزاده شاهرخ مهر و با بازیگری امیر بیشه تقدیم مخاطبان می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.