Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 44713
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 18 مهر 1402 - 11:38 |

رویدادها و دیدنی‌های تاریخی و فرهنگی در «سرزمین من» رادیو فرهنگ

رویدادها و دیدنی‌های تاریخی و فرهنگی در «سرزمین من» رادیو فرهنگ

مجله رادیویی «سرزمین من» سه شنبه ۱۸ مهرماه به بررسی رویدادهای تاریخی و اجتماعی و معرفی دیدنی‌های کشور اختصاص دارد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «سرزمین من» که از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ پخش می‌شود، به وقایع و‌ روزنگار تاریخی نیز پرداخته و بخش های مختلفی در آن تدارک دیده شده است. محمدرضا مختاری اصفهانی پژوهشگر تاریخ معاصر، درباره روزنگار تاریخی و ایران به روایت اسناد مطالبی را بیان می‌کند و در گفتگو با دکتر احمد نژاد استاد دانشگاه وپژوهشگر، درباره معبد برده نشانده صحبت می‌شود. معبد بَردنشانده بزرگ‌ترین نیایشگاه و آتشکده روباز ایرانیان مربوط به دوره هخامنشیان است که در نزدیکی شهرستان مسجدسلیمان قرار دارد. این اثر در تاریخ ۲ اسفند۱۳۲۷ با شمارهٔ ثبت ۳۷۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.

گفتگو با دکتر کارگر مشاور معاونت میراث فرهنگی و معرفی موزه باستان شناسی درشوشتر از دیگر بخش های این برنامه است. در برگی از این مجله رادیویی درباره تاریخ معاصر ایران با ساجدی کارشناس تاریخ ایران گفتگو می‌شود. همچنین دکتر طهرابند استاد تاریخ درباره خاندان جوینی و نقش آنان در گسترش علم مطالبی را بیان می‌کند.

برنامه «سرزمین من» کاری از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ به تهیه کنندگی محمدرضا حاج حیدری و گویندگی راضیه گردکاهد و کارشناسی محمد علی مومنی است که ساعت ۱۳:۰۰ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.