Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 30544
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 23 آبان 1400 - 11:10 |

زندگی چهره ماندگار ترجمه مستند رادیویی شد  

زندگی چهره ماندگار ترجمه مستند رادیویی شد   

برنامه «مستند فرهنگ‌» روز یکشنبه۲۳ آبان، رضا سیدحسینی، نویسنده و مترجم کشورمان را برای مخاطبان رادیو فرهنگ معرفی می کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه «مستند فرهنگ» امروز، داستان زندگی هنری زنده یاد رضا سیدحسینی روایت می‌ شود.
رضا سیدحسینی، یکی از تأثیرگذار و پرکارترین مترجمانی بود که بنابر گفته خودش، همواره قلم در زندگی او حضوری جدی و پررنگ داشته است و این پشتکار و علاقه سبب شد تا بسیاری از مکتب‌های فکری غرب را به جامعه‌ ادبی معرفی کند و بدین ترتیب ادبیات ایران را برای همیشه وامدار خود سازد.
مجموعه‌ شش جلدی «فرهنگ آثار» ‌اثری ماندگار و شاخص است که رضا سیدحسینی و بزرگان دیگری چون ابوالحسن نجفی، احمد سمیعی گیلانی و اسماعیل سعادت دست‌اندرکار تدوین‌اش بوده اند. این اثر در کنار آثار مهم دیگر، سیدحسینی را به چهره‌ ماندگار این سرزمین تبدیل کرد، عنوانی که در سال ۸۰ به‌طور رسمی آن را کسب کرد. اما به‌واقع بدون این عنوان رسمی هم، او چهره‌ ماندگار این دیار بوده و خواهد ماند. زیرا او خدمات شایانی به زبان و ادبیات ایران کرده است.
رضا سیدحسینی، این مترجم ادیب پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ در سن ۸۲ سالگی در بیمارستان ایران‌مهر تهران درگذشت.
برنامه‌ «مستند فرهنگ» به تهیه کنندگی فاطمه محمدیان ‌فر، ساعت ۲۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌ شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.