Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 30547
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 23 آبان 1400 - 11:12 |

معرفی دو اثر در برنامه رادیویی «چاپخانه»

معرفی دو اثر در برنامه رادیویی «چاپخانه»

کتاب «خورشید تفکر در آسمان زندگی» و‌ نمایش نامه «هیله»، دو اثری هستند که امشب ۲۳ آبان در برنامه «چاپخانه» رادیو فرهنگ معرفی می‌ شوند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، «چاپخانه» عنوان برنامه ای برای معرفی تازه‌های نشر ‌و گفت و گو با نویسندگان و مترجمان است.

در برنامه امشب کتاب «خورشید تفکر در آسمان زندگی» با تالیف پروفسور حمیدرضا یوسفی و فهیمه نصیری، که کتابی برای خودباوری، خودیاوری، خودآگاهی و تحول‌ خواهی است و نمایشنامه «هیله» اثر محسن عظیمی معرفی می‌ شوند.

در برنامه «چاپخانه» این هفته مریم بیانی به عنوان کارشناس مجری با فهیمه نصیری، یکی از مولفان کتاب «خورشید تفکر در آسمان زندگی» درباره این کتاب گفت و گو می‌ کند.
این‌ اثر کتاب‌ انگیزشی در حوزه‌هایی چون موفقیت است که با توجه به دغدغه‌ مقام معظم رهبری در حوزه تولید محتوا علوم انسانی در داخل کشور، با نگاه به فرهنگ و آموزه‌های دینی اسلام و فرهنگ بومی خودمان نگارش پیدا کرده است و شاید این امر برجسته‌ترین ویژگی این کتاب باشد. پرداختن به یک موضوع تأثیرگذار در حال و آینده جامعه، یکی دیگر از ویژگی‌های «خورشید تفکر در آسمان زندگی» به شمار می‌رود. واقعیت این است که موضوع اندیشه‌ورزی خصوصاً در گام دوم انقلاب یکی از نیازهای جدی ما است و اگر به فکر توسعه، پیشرفت و فضاسازی برای شکل‌گیری تمدن نوین هستیم، حتماً اندیشه‌ورزی یکی از نیازهای پرکارآمد در این عرصه محسوب می‌ شود. نگاه غیرسکولار در این کتاب موجود است و به واقع در جای جای آن از آموزه‌های اسلامی استفاده شده است. همچنین «خورشید تفکر در آسمان زندگی» به مسئله خودباوری که یکی از نیازهای امروز جامعه ما قلمداد می‌شود، کمک می‌کند و این خود یکی دیگر از ویژگی‌های این اثر است.
همچنین همراهان این برنامه می‌توانند در بخش دوم، شنونده گفت و گوی مصطفی محمودی با محسن عظیمی، نویسنده نمایش نامه «هیله» باشند.
نمایشنامه «هیله» به موضوع آسیب‌های پس جنگ از پرداخته است.
برنامه «چاپخانه» با گویندگی لیدا وحیدی و تهیه‌کنندگی پرویز جمالی، با موضوع معرفی تازه‌های نشر و گفت و گو با نویسندگان و مترجمان درخصوص آثارشان، یکشنبه‌ها ساعت ۲۱  از رادیو فرهنگ پخش

می‌شود.

 

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.