Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 32333
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 04 بهمن 1400 - 13:16 |

سخنان الهی قمشه ای در «شب های فرهنگ» رادیو

سخنان الهی قمشه ای در «شب های فرهنگ» رادیو

سخنان حسین الهی قمشه ای درباره زن و گوهر حوا و ظرایف سوره کوثر را می توانید در برنامه «شب های فرهنگ» دوشنبه ۴بهمن بشنوید.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه «شب های فرهنگ» موضوع زن و گوهر حوا و ظرایف سوره کوثر در کلام حسین الهی قمشه‌ای پخش می‌شود.

در روایتی خلقت حوّا را از زیادى گِل آدم مى داند که در این روایت که در دین یهودیت رواج بیشتری دارد، اعتقاد بر این است که هنگامی‌که آدم خلق شد، مقداری گِل اضافه مانده بود که خدا از آن حوّا را خلق کرد. حتی کلمه حوّا یعنی از زنده زاده شده یعنی از وجود انسان دیگری خلق شده که منظور حضرت آدم است.
این اعتقادات و متاسفانه برخی تفکرات جاهلانه زن را تابعی از مرد و عملا طفیل مرد می داند. اما در قرآن مجید این مهم با کلامی صریح ذکر شده که «… شما را از نفس واحد آفرید سپس جفتش را از همان نفس واحده خلق کرد…». سوره زمر آیه ۳۹. پس تمام آنچه در روایات ادیان دیگر آمده، شکلی تحریف شده و غیر حقیقی اند. لذا انسان به حکم انسان بودنش از گوهری مشترک خلق شده و آن چیزی جز روح الهی نیست. عرفا در طول مکاشفات شهودی رمزگشایی‌هایی از این کلام و دیگر آیات الهی کرده اند که حقیقتا مقام زن را بس گرانقیمت و امانتی بسیار تابناک می نمایاند.
برنامه «شب های فرهنگ» را به تهیه کنندگی فریده گودرزی ساعت ۲۱:۳۰ از رادیو فرهنگ بشنوید.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.