Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 22552
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 28 آبان 1399 - 13:31 |

سخنان بزرگان با اجرای اسماعیل آذر

سخنان بزرگان با اجرای اسماعیل آذر

اسماعیل آذر از این‌که به زودی ۱۵۰ سخن کوتاه از بزرگان ایران که توسط او اجرا شده، به صورت رایگان پخش خواهد شد خبر داد.

این پژوهشگر و مدرس دانشگاه همزمان با «هفته کتاب» با اعلام این خبر به ایسنا گفت: ما با همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمایت صداوسیمای جمهوری اسلامی خاصه سیما، ۱۵۰ سخن کوتاه برای فضاهای مجازی تنظیم کرده‌ایم. این ۱۵۰ سخن دارای ۱۵۰ نکته است. این‌ها می‌توانند در آرامش، اخلاق و راه و رسم زندگی اگر نه به طور عمیق نفوذ ضمنی داشته باشند.

او ادامه داد: من در بیان هر یک از این سخنان، ماخذ آن را هم ذکر کرده‌ام. بنابراین به زودی شاید کمتر از یک ماه دیگر در تمام فضاهای مجازی کشور و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد و می‌تواند کمک‌حال فرزندان، شنوندگان و بینندگان باشد. هر کدام از این سخن‌ها نکته‌ای دارد؛ مثلا شما به نکته‌ای درباره گمان و شک می‌رسید، گمان و شک می‌تواند زندگی یک فرد را نابود کند یا به نزاع می‌رسید، نزاع می‌تواند ابرهای سیاهی را بالای سر ما ظاهر کند.

آذر همچنین در توضیحی درباره این سخنان بیان کرد: این‌ها تجربه‌های شخصیت‌های بزرگ کشور ما است. بسیار اجتناب کردم تا از بزرگان عالم استفاده کنم و از بزرگان خودمان بهره گرفته‌ام ولی گاهی مثلا داستانی از عطار نیشابوری بر نمایشنامه‌ «ویلهلم تل» اثر گذاشته است که این‌ها را هم ذکر کرده‌ام. بنابراین این سخنان خیلی می‌تواند موثر باشد و همه می‌توانند به صورت رایگان به آن‌ها دسترسی داشته باشند و از آن‌ها استفاده کنند.

او با بیان این‌که بنیاد فرهنگی هنری رودکی وزارت ارشاد از این برنامه پشتیبانی کرده است گفت: یکی از مسئولیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حفظ زبان فارسی است و چون رهبر گرانقدر ما نسبت به حفظ زبان فارسی حساسیت مثبت دارند و مجموعه سخنان‌شان در این‌باره کتابی قطور شده است، این برنامه نیز می‌تواند پاسخی به مطالبه حضرت‌شان باشد.

| منبع خبر : ایسنا
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.