Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 47109
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 09 بهمن 1402 - 12:03 |

سفرنامه‌های دوره اسلامی در «سرزمین من» رادیو فرهنگ

سفرنامه‌های دوره اسلامی در «سرزمین من» رادیو فرهنگ

مجله رادیویی «سرزمین من» دوشنبه ۹ بهمن، در بخشی تاریخچه بازتاب فرهنگ ایران را در سفرنامه‌های دوره اسلامی بررسی می‌کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «سرزمین من» که از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ پخش می‌شود، به وقایع و‌روزنگار تاریخی می‌پردازد ‌و‌ امروز در بخش «آن‌سوی تاریخ» محمد سجادی کارشناس و تحلیلگر سیاسی به بررسی و تبیین حوادث انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ می‌پردازد. محمدرضا مختاری اصفهانی، پژوهشگر تاریخ معاصر در بخش «یادها و یادگارها»؛ مروری بر مهمترین رویدادهای سرزمین من در چنین روزی به ویژه پیمان تحمیلی سه جانبه بین انگلستان و شوروی و ایران در مجلس شورای ملی در سال ۱۳۲۰ دارد.

گفتگو با دکتر مجدی؛ پژوهشگر تاریخ هنر و استاد دانشگاه در بخش «آوان» با موضوع بررسی بناهای مهم دوره پهلوی اول (بخش دوم) از دیگر بخش های این برنامه است. بخش دیگر برنامه به پخش بخشی با عنوان «رد روباه» اختصاص دارد.
گفتگو با علی پری طهرانبند؛ پژوهشگر و استاد دانشگاه در بخش کُهَن یادگار به موضوع مروری بر تاریخچه بازتاب فرهنگ ایران در سفرنامه‌های دوره اسلامی از برگ های دیگری از این مجله رادیویی است.

همچنین در این برنامه بخشی ویژه سالروز شهادت شهید حسن باقری نابغه جنگ و مغز متفکر اطلاعات نظامی ایران تدارک دیده شده که پخش می‌شود. وی در چهارم بهمن ماه سال ۱۳۶۱ به هنگام عملیات شناسایی در محور عملیاتی والفجر با برخورد خمپاره به سنگر دیده بانی به دیدار حق شتافت.

برنامه «سرزمین من» کاری از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ به تهیه کنندگی فاطمه محمدیان فر، کارشناسی محمد علی مومنی و گویندگی و‌نویسندکی راضیه گردکاهد است که ساعت ۱۳ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.