Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 46898
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 01 بهمن 1402 - 11:06 |

سفر رادیویی به استان «فرهنگ و شعر» آغاز شد

سفر رادیویی به استان «فرهنگ و شعر» آغاز شد

برنامه «هفته‌های ایرانی» در شانزدهمین سفر استانی خود راهی استان «فارس» می‌شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، استان «فارس»  در جنوب ایران واقع شده است و چهارمین استان بزرگ کشور است.

مرکز استان «فارس» ، کلانشهر شیراز است که بر طبق برآورد، پرجمعیت‌ترین شهر این استان و پنجمین شهر پرجمعیت کشور محسوب می‌شود. پس از شیراز، شهرهای مرودشت، جهرم و فسا به ترتیب پرجمعیت‌ترین شهرهای این استان هستند.

اقوام مختلفی نیز در این استان زندگی می‌کنند؛ از جمله لرها، اچمی‌ها، قشقایی‌ها، کُردها و عرب‌های خمسه که هر یک به زبان‌ها و گویش‌های مختلفی مانند فارسی، لری، کُردی، اچمی، قشقایی و عربی سخن می‌گویند.

استان «فارس» جاذبه‌های گردشگری زیاد و متنوعی اعم از باغ‌ها، کاخ‌ها، جنگل‌ها و دریاچه‌های زیبا دارد که بسیاری از این جاذبه‌های گردشگری در سازمان یونسکو به ثبت رسیده است برخی از مکان‌های دیدنی عبارتند از: «باغ ارم شیراز، مسجد نصیر الملک، حافظیه، سعدیه و  تخت جمشید و…»

در ادامه طرح هفته‌های فرهنگی رادیو ایران، این هفته از ۳۰ دی تا ۶ بهمن  یک هفته روی موج رادیو ایران مسافر استان «فارس» باشید و با مفاخر فرهنگی، جاذبه‌های دیدنی، فرهنگ و آداب و رسوم و غذاهای محلی وموسیقی‌های سنتی این استان بیشترآشنا شوید.

شایان ذکر است برنامه‌های مختلف رادیو ایران مثل «سلام صبح بخیر، نمودار، باغ هنر، ایرانشهر و ورزش ایران و زیر آسمان ایران و …» در بخش های مختلف از استان «فارس» خواهند گفت.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.