Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 46901
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 01 بهمن 1402 - 11:08 |

پوشش تمامی جشنواره‌های فجر روی موج رادیو فرهنگ‌

پوشش تمامی جشنواره‌های فجر روی موج رادیو فرهنگ‌

رادیو فرهنگ همچون سال‌های گذشته پوشش رسانه ای و اطلاع رسانی از جشنواره‌های فجر را برعهده دارد.

شبکه رادیویی فرهنگ برای پوشش جشنواره‌های فجر هرسال برنامه ریزی ویژه دارد. امسال هم بر همان سیاق ویژه برنامه‌های مختلفی را از تماشاخانه فجر تا برداشت ۴۲ ، زرجامه ،طوبی زرین و … تدارك‌ دیده است.

جشنواره‌های انقلاب (فیلم، موسیقی، تئاتر ، هنرهای تجسمی و شعر فجر) جشنواره‌هایی هستند كه علاقه بر پخش مستقیم افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره‌ها در طول برگزاری به شكل زنده اطلاع رسانی و پوشش رسانه ای از سوی رادیو فرهنگ انجام می‌شود.

وحید مبشری مدیر گروه هنر و ادب رادیو فرهنگ درباره این برنامه ریزی و هدف رادیو فرهنگ برای پوشش جشنواره‌های فجر گفت: جشن‌های انقلاب اسلامی در ایران مزیّن است به جشنواره‌های بین المللی دهه ی فجر كه در ایام بهمن تبلّوری شاد و كم نظیری را به نمایش می‌گذارد. وی ادامه داد: در همین سویه شبكه فرهنگ با رسالت اطلاع رسانی و تحلیل و نظر ،جشنواره‌های تئاتر ، سینما، موسیقی ، تجسمی و شعر فجر را با بیان رادیویی برای مردم فرهنگ دوست و فرهیخته برنامه سازی می‌كند.

مبشری افزود: اطلاع رسانی با رویكردی خاص در تبیین و واكاوی برای شنوندگان برنامه‌های رادیو در سال‌های متوالی از طریق ویژه برنامه‌های جشنواره‌های فجر انقلاب اسلامی‌برای مخاطبان آشنای شبكه فرهنگ مهمترین هدف این مجموعه برنامه‌هاست.

تئاتر با تماشاخانه فجر رادیویی می‌شود
مدیر گروه هنر و‌ادب رادیو فرهنگ از پخش تماشاخانه فجر ویژه جشنواره تئاتر گفت و افزود: برنامه تماشاخانه فجر از اول تا دوازدهم بهمن به چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر می‌پردازد.این برنامه بطور زنده از تئاتر شهر برای شنوندگان رادیو فرهنگ برنامه سازی می‌شود.

وی در معرفی عوامل این برنامه‌گفت: سید هادی موسوی نژاد تهیه كننده و نویسنده ، نگین خواجه نصیر و محمد رضا جلالیانی گوینده، میترا خواجه ئیان كارشناس و سهیلا رضایی هماهنگی تماشاخانه فجر هستند.

سینمایی‌ها با برداشت چهل و دو این بار تصویری به رادیو می آیند
مبشری گفت: برداشت ۴۲ از دوازدهم تا بیست و دوم بهمن ماه از ساعت ۱۶ و ۴۰ دقیقه تا ۱۷ و۴۰ دقیقه ۱۷بطور زنده و تصویری از محل برگزاری جشنواره فیلم فجر تقدیم علاقمندان برنامه‌های سینمایی می‌شود.
وی به عوامل برنامه اشاره كرد و افزود:امیر رضا راز تهیه كننده و نویسنده ، نگین خواجه نصیر گوینده، امین خرّمی‌كارشناس و سهلارضایی هماهنگی برداشت ۴۲ هستند.

«پنج گاه» ویژه موسیقی فجر می‌شود
مدیر گروه هنر و‌ادب از اهتمام رادیو فرهنگ در اطلاع رسانی از جشنواره موسیقی گفت و تاكید كرد: یكی از دغدغه‌های مهم این رادیو معرفی موسیقی اصیل است كه حتی در انتخاب نام برنامه هم به آن توجه شده و «پنج گاه » عنوان ویژه برنامه سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر است كه از ۲۳ تا ۲۸ بهمن ماه به تهیه كنندگی یلدا احتشامی، مهدی محمدیان نویسنده و گوینده از تالار وحدت بطور زنده پخش می‌شود و رضا مهدوی – دبیر سی و نهمین جشنواره موسیقی – كارشناسی برنامه پنج گاه است.

پرواز « ققنوس» رادیو فرهنگ در آسمان ‌بررگ ترین رخداد ادبی كشور
وحید مبشری با بیان اینكه جشنواره شعر فجر یكی از مهم‌ترین رویدادها در حوزه شعر و زبان پارسی است، گفت: این جشنواره ویترینی از دستاوردهای شعری هر سال در گستره وسیع زبان فارسی است. رادیو فرهنگ نیز باتوجه به ماموریت رسانه ای خود همچنین به طورخاص براساس تعریف گروه برنامه سازی هنر و ادب كه یكی از رسالت های آن بررسی و رصد و اطلاع رسانی از رویدادهای ادبی كشور است این جشنواره را در طول برگزاری با ویژه برنامه «ققنوس» از ساعت ۱۵ الی ۱۶ همراهی می‌كند. وی ادامه داد : اطلاع‌رسانی از هجدهمین جشنواره شعر فجر با ویژه برنامه« ققنوس» به تهیه كنندگی مریم مردانی و معصومه علوی نكو و گویندگی مهدی محمدیان و فاطمه اسحاق تبار و هماهنگی فاطمه غلامی در جدول برنامه‌های شبكه فرهنگ قرار می‌گیرد.

همراهی رادیو فرهنگ با جشنواره هنرهای تجسمی‌
مبشری از همراهی رادیو فرهنگ با شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی خبرداد و گفت:این برنامه به تهیه كنندگی امیر حسین محمودی و گویندگی نگین خواجه نصیر و كارشناسی سعید اسلام زادهدر طول برگزاری جشنواره از ساعت ۱۶ الی ۱۷ از شبكه فرهنگ پخش می‌شود.وی در ادامه گفت: جشنواره مدولباس فجر را هم رادیو فرهنگ با برنامه «زرجامه» به تهیه كنندگی یلدا احتشامی‌پوشش رسانه ای می داده و‌۲۸ دی ماه پخش زنده افتتاحیه دوازدهمین جشنواره مد و لباس را داشتیم و ۲۹ دی هم ویژه برنامه ای با همین موضوع پخش شد.

رادیو فرهنگ را روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز و ای ام ردیف۵۸۵ كیلوهرتز بشنوید.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.