Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 46439
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 10 دی 1402 - 10:04 |

سفر رادیویی به استان «کرمان»

سفر رادیویی به استان «کرمان»

برنامه «هفته‌های ایرانی» در سیزدهمین سفر استانی خود راهی استان «کرمان» می‌شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی،  «کرمان» یک استان بزرگ و وسیع با مردمانی خونگرم و مهربان و بسیار مهمان نواز است. استان «کرمان» در منطقه کویری قرار دارد و هوای آن گرم و خشک است، البته در قسمتی از شهر که در دامنه کوه قرار گرفته باغ ‌های سرسبز بسیار زیبایی وجود دارد. گردشگران زیادی برای بازدید از مناطق دیدنی اطراف «کرمان» به این شهر سفر می‌کنند.

شهر کرمان در دوره‌های مختلف تاریخ پایتخت حکومت‌های مختلفی مانند سلجوقیان و زندیه بود. در طول تاریخ با تغییر حکومت‌ها نام این شهر هم دستخوش تغییر می‌شد؛ به همین خاطر، ممکن است با نام‌هایی مانند کریمان، کرمانیا و گواشیر هم به این شهر اشاره کنند.

از مکان‌های دیدنی«کرمان» می توان به «حمام وکیل ،قلعه دختر ،گنبد جبلیه،مسجد جامع، مجموعه گنجعلی خان و ارگ بم و…» اشاره کرد.

شایان ذکر است در ادامه طرح هفته‌های فرهنگی رادیو ایران، این هفته از ۹ تا ۱۵ دی یک هفته روی موج رادیو ایران مسافر استان «کرمان» باشید و با مفاخر فرهنگی، جاذبه‌های دیدنی، فرهنگ و آداب و رسوم و غذاهای محلی این استان بیشترآشنا شوید.

گفتنی است برنامه‌های مختلف رادیو ایران مثل «سلام صبح بخیر، نمودار، باغ هنر، ایرانشهر و ورزش ایران و …» در بخش های مختلف از استان «کرمان» خواهند گفت.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.