Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 13369
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 03 مهر 1398 - 14:10 |

سفیر چین با مدیر رادیو فرهنگ دیدار کرد

سفیر چین با مدیر رادیو فرهنگ دیدار کرد

چانگ هوا، سفیر جمهوری خلق چین و خانم لووی، قائم مقام بخش فارسی رادیو –تلویزیون مرکزی چین با محمدصادق رحمانیان، مدیر شبکه رادیویی فرهنگ دیدار کردند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، چانگ هوا، سفیر جمهوری خلق چین و خانم لووی، قائم مقام بخش فارسی رادیو-تلویزیون مرکزی چین با هدف گسترش و تعمیق همکاری‌‏های رسانه‌ای بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین با مدیر شبکه رادیویی فرهنگ  در معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران دیدار کردند.

در این دیدار که چهارشنبه ۳ مهر با هدف گسترش و تعمیق همکاری‌‏های رسانه‌ای بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین برگزار شد، طرفین بر گسترش همکاری‌‏های رسانه‌ای به ویژه در حوزه تولید مشترک و عرضه و پخش آثار فرهنگی برای معرفی آداب و رسوم و روش زندگی تاکید کردند.

گفتنی است در سال ۱۳۹۳تفاهم‌نامه مشترکی میان رادیو بین المللی چین (cri) و رادیو فرهنگ  به منظور گسترش تبادلات رسانه‌ای دو کشور امضا شد که منجر به تولید و پخش برنامه «مروارید شرق» شد.

رادیو بین المللی چین در سال ۱۹۴۱ تاسیس شده و در حال حاضر با استفاده از ۶۵ سکوی زبان مختلف، صدای چین را برای جهان پخش می‌کند. این رادیو تنها رسانه ملی چین است که برنامه فارسی برای شنوندگان ایرانی پخش می‌کند و رادیو فرهنگ نیز از سال ۱۳۹۳ تا کنون برنامه مشارکتی «مروارید شرق» را  با محور آخرین خبرهای اقتصادی چین، آداب و رسوم و تجربیات زیستی و سبک زندگی مردم چین بر رروی آنتن دارد.

در این دیدار جمعی از کارمندان بخش فارسی زبان رادیو و تلویزیون چین و رئیس مرکز متخصصان ایران و چین نیز حضور داشتند و در حاشیه این دیدار دو طرف با تقدیم هدایایی از چندین سال فعالیت مشترک قدردانی کردند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.