Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 45773
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 11 آذر 1402 - 10:00 |

سیری در دنیای موسیقی با «نیستان» و «چهارباغ» رادیو فرهنگ

سیری در دنیای موسیقی با «نیستان» و «چهارباغ» رادیو فرهنگ

برنامه «نیستان» و «چهارباغ» دو‌ برنامه موسیقی محور رادیو فرهنگ هستند. برنامه «نیستان» با دو گروه برنامه ساز و با بخش های مختلف موسیقی شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۵:۰۰از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.«چهار باغ» را می توان نخستین انجمن ادبی موسیقیایی رادیویی نام گذاشت که هر شب راس ساعت ۲۴:۰۰ با حضور شنوندگان از سراسر ایران به مدت ۹۰ دقیقه تشکیل می‌شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، «یکی از بخش های برنامه نیستان «در محضر استاد» است که در آن ضمن بررسی موسیقی چند صدایی با حضور پروفسور منوچهر صهبایی آهنگساز و رهبر ارکستر، همراه با امیر شهابی مدرس دانشگاه و نوازنده پیانو، نگاهی به قابلیت پیانو در سبکهای موسیقی با ماندانا غفاری مدرس و نوازنده پیانو پرداخته می‌شود.

در بخش موسیقی محلی نیز استاد هوشنگ جاوید پژوهشگر اقوام و نواحی به بررسی سازها می‌پردازد. رضا مهدوی نیز کارشناس مجری گروه دیکر برنامه ساز نیستان است. مجله رادیویی موسیقی نیستان با هدف تحلیل، بررسی و پخش موسیقی ایرانی به همراه آخرین رخدادهای این حوزه به تهیه کنندگی یلدا احتشامی و وحید رستگاری و گویندگی لیدا وحیدی از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۵:۰۰ به مدت ۶۰ دقیقه از رادیو فرهنگ موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز روی آنتن می رود.

همچنین برنامه «چهار باغ» برای ترویج شعر ‌وموسیقی در میان علاقه مندان به شعر و ادب و موسیقی طراحی شده است. در این برنامه هر شب دوستداران شعر و شاعران مردمی اشعار خود یا شاعران معاصر و برجسته ایران را برای همدیگر به اشتراک می‌گذارند و آهنگ ها و نغمه‌های مناسب شعرها در فواصل برنامه پخش می‌شود . «چهار باغ» را می توان نخستین انجمن ادبی موسیقیایی رادیویی نام گذاشت زیرا هر شب راس ساعت ۲۴:۰۰ با حضور شنوندگان از سراسر ایران به مدت ۹۰ دقیقه تشکیل می‌شود و علاقه مندان به شعرخوانی می‌پردازند. دوستداران شعر و موسیقی می توانند هر شب از ساعت ۲۴:۰۰ تا ۱:۳۰ بامداد شعرها، ترانه‌ها ‌‌تصنیف ها را در این برنامه از رادیو فرهنگ بشنوند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.