Sunday, 12 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 5 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 46245
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 29 آذر 1402 - 15:24 |

صدای ماندگار «داستان شب» درگذشت

صدای ماندگار «داستان شب» درگذشت

توران مهرزاد هنرمند پیشکسوت رادیو، تئاتر، سینما و تلویزیون و صدای ماندگار نمایش‌های رادیویی در ۹۳ سالگی درگذشت.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، این هنرمند پیشکسوت ساعت ۲۱ روز سه شنبه ۲۸ آذر سال ۱۴۰۲ بر اثر کهولت سن در گذشت.

توران مهرزاد متولد ۱۳۰۹ بود و از سال ۱۳۲۳ فعالیت‌های هنری خود را در تئاتر شروع کرد و سپس فعالیت خود را با ایفای نقش در نمایش‌های رادیویی ادامه داد.وی یکی از آخرین بازماندگان نسل اول رادیو در ایران بود.

اصغر سمسارزاده، از بازیگران و هنرمندان صاحب نام «صبح جمعه باشما» ضمن عرض تسلیت به جامعه هنری گفت: سابقه آشنایی من با مرحوم « توران مهرزاد» به بیش از ۷ دهه گذشته باز می‌گردد. برای اولین بار در «تئاتر تهران» با وی روی صحنه رفتم و لی قبل از آن صدای او را در «داستان شب» شنیده بودم. «داستان شب» که به کارگردانی مرحوم صادق بهرامی و روایتگری زنده یاد رضا معینی از رادیو ایران پخش می‌شد و اکنون این برنامه با نام «قصه شب» همچنان از این شبکه رادیویی تقدیم علاقه مندان می‌شود.

وقتی اسم «داستان شب» یا همان «قصه شب» به میان آمد به سراغ عذرا وکیلی تهیه کننده و هنرمند پیشکسوت رادیو ایران رفتم .

عذرا وکیلی با ابراز تاسف از در گذشت هنرمند گرامی «توران مهرزاد» گفت: وقتی من به گروه «داستان شب» پیوستم حدودا ۱۸ یا ۱۹ ساله بودم توران مهرزاد در آن مقطع یکی از بازیگران به نام «داستان شب» بود و لی با این حال رفتار بسیار دوستانه و محترمی داشت چنانکه این دوستی برای همیشه ماندگار شد.

«توران مهرزاد» در سال ۱۳۲۳ فعالیت‌های هنری خود را در تئاتر شروع کرد و بعد هم کارش را با ایفای نقش در نمایش‌های رادیویی ادامه داد، پری، خط قرمز، عینک دودی، برج مینو، قرمز، دلشدگان و لیلا از جمله فیلم های سینمایی این بازیگر هستند و از مهمترین سریال‌های تلویزیونی‌اش هم به سریال امام علی (ع) و این خانه دور است، می‌توان اشاره کرد.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.