Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 39461
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو تاریخ انتشار : 16 بهمن 1401 - 13:16 |

عطر اعتکاف در شبکه‌های رادیویی

عطر اعتکاف در شبکه‌های رادیویی

مراسم اعتکاف از سوی شبکه‌های رادیویی ایران، معارف، تهران و گفت وگو با مرور و بازخوانی اعمال این شب ها و ویژه برنامه‌های ارتحال حضرت زینب سلام الله علیها روی آنتن می رود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا؛ اعتکاف در لغت به معنای اقامت کردن و ماندن در جایی و ملازم بودن با چیزی است، ولی در شرع اسلام، اقامت در مکانی مقدس به منظور تقرب جستن به خداوند متعال است و بهترین زمان برای اعتکاف ایام البیض ماه رجب است. شبکه‌های رادیویی به همین مناسبت با موضوع اعتکاف ویژه برنامه‌هایی را تقدیم مخاطبان می‌کنند.

راز و نیاز در شب های معنوی اعتکاف با رادیو ایران

رادیویی ایران برنامه «راه شب» را تا ۱۸ بهمن، تقدیم علاقه مندان می‌کند. در این برنامه از اعمال و نیایش های شب های اعتکاف گفته می‌شود.
وحید بیات تهیه کننده «راه شب» بیان کرد: تلاش می‌کنیم در برنامه دورهمی مومنانه ای فراهم کنیم و به مرور و بازخوانی اعمال این شب ها، احادیث و روایات از نقش اعتکاف و تاثیر معنوی آن بپردازیم.
گفتنی است «راه شب» در ایام البیض با اجرای محمد نصرآبادی ساعت ۰:۳۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

اعتکاف و دعا

رادیو گفت وگو همزمان با آغاز ایام البیض، (اعتکاف) میان برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده است که در این ایام با موضوع اعتکاف و دعا پخش خواهد شد. پخش ادعیه و مناجات به ویژه دعاهای وارد شده در این ایام، از بخش‌های مهم میان برنامه‌هاست.

مراسم معنوی «اعمال ام داوود»

مراسم سوگواری رحلت حضرت زینب سلام الله علیها و مراسم معنوی «اعمال ام داوود» کاری از رادیو معارف که روز دوشنبه ۱۷بهمن، ساعت ۱۳ از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها پخش خواهد شد.
قرائت قرآن توسط قاریان مهدی فروغی، علی‌اصغر شعاعی، روح‌الله آقایی و محمدعلی فروغی شنیده می‌شود. مداحی و مناجات‌خوانی مهدی سماواتی از دیگر برنامه‌های این روز است.

مسابقه «سرچشمه» از رادیو تهران

«سرچشمه» کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران که ۱۶ و ۱۷ بهمن، با اجرای مسابقه از ساعت ۱۹ تقدیم حضور مخاطبان می‌شود. از جمله بخش های این مسابقه می توان به سنجش اطلاعات عمومی‌شرکت کنندگان پیرامون احکام و دوران زندگی حضرت زینب سلام‌ الله علیها اشاره کرد. بخش روایتی این برنامه اختصاص به روایت تاریخ اسلام در دوران زندگی ایشان دارد و پخش بخش هایی از یک فیلم با مفاهیم اسلامی از دیگر بخش هاست.

رادیو ایران در سوگ حضرت زینب(س) با اجرای مریم نشیبا

در آستانه سالروز وفات حضرت زینب سلام‌ الله علیها، ویژه برنامه«باغ ارغوان» با نواها و نغمه‌ها با اجرای مریم نشیبا ۱۶ و ۱۷ بهمن از ساعت ۱۵ پخش خواهد شد. «خانه دوست اینجاست» با رویکرد نقش محوری بانوان در روحیه بخشی، «آبروی صبوری»، «نوبت نوا»، «اشک زینب اشک»، «دور عاشقان»، و «گوهران» از این شبکه رادیویی تقدیم مخاطبان می‌شود.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.