Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 37442
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 12 آبان 1401 - 19:57 |

علت سفر حضرت معصومه(س)به شهر قم در «رادیو صبا» شنیدنی می شود

علت سفر حضرت معصومه(س)به شهر قم در «رادیو صبا» شنیدنی می شود

رادیو صبا در برنامه مستند«سرگذشت» به بررسی علت سفر حضرت معصومه(س)به شهر قم می پردازد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیوصبا ، ویژه برنامه «سرگذشت» با شعار « نام آوران دین و معنویت را بیشتر بشناسیم» در روزهای مناسبت همراه مخاطبان رادیو صبا می شود.
این ویژه برنامه جمعه ۱۳ آبان به مناسبت سالروز وفات حضرت معصومه (س) با موضوع « مبارزات حضرت معصومه(س) در سفر» همراه مخاطبان می شود.
انسیه شمس اللهی تهیه كننده این برنامه گفت: روز جمعه ۱۳ آبان برنامه «سرگذشت» به مناسبت وفات حضرت معصومه (س) به صورت مستند به بررسی دلایل هجرت این حضرت به ایران می پردازد، حضرت معصومه ـ سلام الله علیها ـ كه بعد از پدرش تنها امیدش یعنی برادرش امام رضا(ع) را از خود دور می‌دید بسیار آزرده خاطر و افسرده بود و نمی‌توانست دوری برادرش را تحمل بكند تا اینكه بعد از یك سال به سوی ایران حركت كرده اما اینكه علت سفر آن حضرت به ایران چه بوده دقیقاً مشخص نیست كه مورخین در تاریخ انگیزه های مختلفی را برای این سفر عنوان كرده اند كه ما در این برنامه به واكاوی آنها می پردازیم.
وی افزود: در این برنامه اشاره ای به نامه امام رضا (ع) به خواهرش حضرت معصومه (س) می شود كه امام رضا ـ علیه السّلام ـ بعد از ورودش به خراسان نامه‌ای خطاب به خواهر گرامی‌اش فاطمه معصومه مرقوم فرمود و حضرت معصومه به مجرد رسیدن نامه برادرش خود را آماده سفر نمود. البته جریان این نامه در كتابهای دست اول و قدیمی نیست. برخی محققین از لابلای مطالب كتابهای گذشته وجود چنین نامه ای را اثبات می كنند.
«سرگذشت» جمعه ۱۳آبان به تهیه كنندگی گویندگی انسیه شمس الهی ساعت ۲۱:۳۰ راهی آنتن صبا می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.