Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 44488
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو اقتصاد, رادیو ایران, رادیو تهران, رادیو جوان, رادیو سلامت, رادیو صبا, رادیو فرهنگ, رادیو گفتگ و گو, رادیو معارف تاریخ انتشار : 10 مهر 1402 - 12:41 |

عیدانه رادیو در سالروز ولادت پیامبر مهربانی‌ها

عیدانه رادیو در سالروز ولادت پیامبر مهربانی‌ها

همزمان با خجسته میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی(ص) و ششمین ولی خدا حضرت امام جعفر صادق(ع) ویژه برنامه‌های مختلفی از رادیو پخش می‌شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، شبکه‌های مختلف رادیویی با تهیه و پخش برنامه‌های شاد و مفرح عیدانه همراه مخاطبان خواهند بود.

عیدانه‌های رادیو ایران
«بهار جان» با موضوع فضایل و ویژگی‌های اخلاقی حضرت محمد (ص) و با حضور حجت الاسلام داوود نژاد پیرامون رحمت العالمین بودن حضرت محمد(ص) نکاتی را بیان می‌کند. این برنامه دوشنبه ۱۰ مهر ساعت ۲۲ پخش می‌شود.
«بهار عالم جان» در همان روز سرگذشتی از ماجرای حضرت آمنه و به دنیا آمدن حضرت محمد(ص) را روایت می‌کند. این برنامه ساعت ۸:۲۵ تقدیم علاقه مندان می‌شود. «صبح عید با شما» همزمان با سالروز میلاد پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد(ص) عیدانه شادی را تقدیم می‌کند. «صبح عید با شما» به تهیه کنندگی ساجد قدوسیان، سه شنبه ۱۱ مهر ساعت ۹:۰۰ پخش می‌شود.
«به افق نور» نیز روز سه شنبه ۱۱ مهر با تاکید بر حدیثی از حضرت محمد(ص) که خوشرویی کینه را از بین می‌برد. ساعت ۱۱:۰۰ با اجرای محمد اطهری و کارشناسی حجت‌الاسلام محمد پویا و علی آقا بابا به روی آنتن می رود. «گوهران» در همان روز نگاهی به ادبیات و اشعار نبوی در سالروز ولادت با سعادت پیامبر (ص) دارد، این برنامه با اجرای شهاب شهرزاد ساعت ۱۲:۴۰ تقدیم می‌شود.
«باغ هنر» نیز در این روز به مرور آثار ادبی و فرهنگی با مدح حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) می‌پردازد. «باغ هنر» از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶:۰۰ تقدیم می‌شود. «شب بخیر کوچولو» هم جهت آشنایی کودکان با مکارم اخلاقی پیامبر(ص) قصه ای از مهربانی پیامبر(ص) را می‌گوید. این برنامه با اجرای مریم نشیبا از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۱:۳۵ از رادیو ایران موج اف ام ردیف ۹۰ مگاهرتز موج ای ام ردیف ۵۵۸ کیلو هرتز پخش می‌شود.

رادیو معارف و نگار دلها
ویژه‌برنامه زنده «نگار دلها» جشن میلاد را با امواج رادیو معارف به خانه امت اسلامی می‌برد. این برنامه به همت گروه قرآن و اهل بیت (ع) با محوریت موضوع پیامبر شناسی و تاکید بر رافت پیامبر و امام صادق (ع) به عنوان عنصر جاذبه ایشان طراحی و تولید می‌شود. همچنین بررسی ویژگی‌های امت نبی اکرم و امت سازی از نگاه امام جعفر صادق علیه السلام از جمله موضوعاتی است که در این برنامه به آن پرداخته می‌شود. «نگار دل ها» سه شنبه ساعت ۹ الی ۱۱ شنیده خواهد شد.

میلاد امام مهربانی‌ها در رادیو تهران
«مهر رسول» عنوان برنامه ۱۷ ربیع الاول شبکه رادیویی تهران که به همین مناسبت از ۶ صبح تا ساعت ۲۰ از چهار گروه برنامه ساز رادیو تهران تقدیم مخاطبان می‌شود.
انعکاس برنامه‌های جشن میلاد پیامبراکرم(ص) در تهران و استان‌های مختلف در سطح محلات، مساجد و حتی روستاهای کشور، پخش سرود، نمایش های طنز رادیویی و مولودی خوانی و… از دیگر بخش های این ویژه برنامه است. گروه تفریحات و سرگرمی از ساعت ۱۷ تا ۲۰ با ایجاد فضایی شاد و مفرح و بخش های طنز روی آنتن رادیو تهران می رود، مهر رسول با دعوت از کارشناسان مذهبی و همچنین خوانندگان مطرح در خدمت مخاطبان است.
برنامه گروه تاریخ و معارف از ساعت ۱۰ تا ۱۴ ضمن ارتباط با استان‌هایی که اهل سنت هستند، بحث های کارشناسی با محوریت ابعاد شخصیت پیامبر اکرم(ص) خواهد داشت. انعکاس همایش پیرغلامان که در زیباکنار برگزار می‌شود و انعکاس جشنواره موسیقی نواحی اقوام که در کردستان برگزار می‌شود از دیگر بخش های برنامه «مهر رسول» است.
شبکه رادیویی تهران را روی موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز یا روی موج ای.ام ردیف ۱۳۳۲ کیلوهرتز بشنوید.

رادیو صبا در صبح عید
این شبکه رادیویی دوشنبه ۱۰ مهر، ساعت ۲۲ ویژه برنامه «صبامک» عیدانه را به مناسبت ولادت حضرت محمد(ص) با پخش ترانه و طنز آهنگ های شاد با هنرمندی پیشکسوتان رادیو تقدیم شنوندگان می‌کند. ویژه برنامه «دست افشان» این شب ها ساعت ۲۰ با محوریت بیان ویژگی‌ها و فضایل اخلاقی پیامبر اکرم (ص) در فضایی شاد در قالب آیتم‌های متنوع و ارتباط تلفنی با سایر استان‌ها همراه مخاطبان می‌شود.
«صبح عید» ویژه برنامه عیدانه این شبکه رادیویی است که روز یازدهم مهر به مناسبت سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) ساعت ۱۰ صبح تقدیم شنوندگان می‌شود.

ویژه برنامه‌های رادیو سلامت در جشن میلاد نبی اکرم (ص)
برنامه “مهرافشان” روز دوشنبه ۱۰ مهر ماه، از ساعت ۱۷ به مدت ۹۰ دقیقه با موضوع “الگو قرار دادن اخلاق نبوی در خانواده و روابط خانوادگی” از موج اف.ام ردیف ۱۰۲ مگاهرتز روی آنتن می رود. در این برنامه بخش هایی همچون گزارش مردمی، بخش های نمایشی با بازیگری الهام زرتاختی و امین ضیایی و بخش های کارشناسی و گفتگویی در خصوص وحدت و صلح پخش خواهد شد.
برنامه “پیامبر مهربانی” روز سه شنبه از ساعت ۱۰:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه با رویکرد ترویج مهربانی با تکیه و الگو برداری از اخلاق پیامبر به موضوع” تاثیر شفقت در تمام ابعاد زندگی ” می‌پردازد. در این برنامه بخش هایی چون نقطه شروع، سفید پوش سفید باطن، سفیر صلح و جشن شادی وجود دارد که هر کدام ابعاد مختلف این موضوع را در حوزه سلامت پوشش می دهند.

«صورت ماه» در رادیو گفت و گو
«صورت ماه» به همین مناسبت روز ۱۱ مهر ساعت ۳۰ دقیقه بامداد و «رسول صادق» ویژه میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع) ساعت ۹، از این شبکه رادیویی پخش می‌شود. «خورشید ولایت» شامل ابعاد زندگی امام جعفر صادق (ع) و وضعیت سیاسی و اجتماعی دوران ایشان ساعت ۱۲ و «مهرخانه» ویژه ولادت نور آغاز غلبه نور بر تاریکی ساعت ۱۳ و «کلک سخن »که شامل سخن بزرگان است ساعت ۱۵شنیده می‌شود.

رادیو فرهنگ و مهر جهان تاب
ویژه برنامه «مهر جهان تاب» از گروه تاریخ و اندیشه به مناسبت سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) با بخش های، ارتباط زنده با مراکز استان‌های کردستان و سیستان و بلوچستان، مولودی خوانی، کارشناسی ،روایت، شعر خوانی، معرفی کتاب، گزارش و بخش های دیگر و… دوشنبه۱۰ مهرماه، ساعت ۲۰:۰۰پخش می‌شود.
«خورشید مدینه» سه شنبه ۱۱ مهرماه، ویژه برنامه سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) است که شنیده می‌شود.

رادیو پیام و «پیامبر رحمت »
این شبکه رادیویی برنامه «پیامبر رحمت» را با موضوع تبیین ویژگی‌های بارز حضرت محمد(ص) به مدت ۲ دقیقه پخش می‌کند. همچنین در ولادت حضرت امام جعفر صادق(ع) برنامه «پیامبر زندگی» به مدت ۲ دقیقه با موضوع تبیین ویژگی‌های امام جعفر صادق(ع) پخش می‌شود.

رادیو اقتصاد و «محمد امین»
ﻭِﻳژﻩ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ«محمد امین» برنامه ای شاد و مفرح با حضور کارشناسان مذهبی که به بررسی ﺧﺼﻮﺻﻴﺎﺕ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ ﺑﺎ ﻣﺤﻮﺭﻳﺖ ﺍﻣﺎﻧﺘﺪﺍﺭﻱ ﻭ ﺳﻴﺮﻩ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﻱ ﺍﻳﺸﺎﻥ می‌پردازد. در این برنامه ضمن گفت وگو با مسئولان ﻭ ﻫﻭﻃﻨﺎﻥ ﺑﻪ ﺧﺼﻮﺹ ﺍﻫﻞ ﺗﺴﻨﻦ بر ﻣﻮﺿﻮﻉ ﻭﺣﺪﺕ ﻣﻴﺎﻥ ﺍﻣﺖﺍﺳﻼﻡ تاکید خواهد شد.
پخش سخنان مقام معظم رهبر انقلاب (مد ظله العالی) در خصوص ویژگی‌های رسول اکرم(ص) و گزارش های مردمی در مورد خصوصیت ایشان از بخش های دیگر این برنامه که ۱۱ مهر ساعت ۱۰ پخش می‌شود.

رادیو جوان با برادران من
ویژه برنامه «برادران من» قصد دارد به موضوعاتی مرتبط با وحدت اسلامی‌بپردازد و نقش آن در جهان اسلام و کل جهان را بررسی می‌کند. این برنامه، به تعریف و معنای وحدت اسلامی و راهکارهایی برای تقویت آن خواهد پرداخت. همچنین، تأثیر وحدت اسلامی‌ بر جهان اسلام و ارتباط آن با کل جهان را نیز به صورت گسترده مورد بررسی قرار می‌دهد.
علاوه بر این، تعامل و همکاری متفکران جهان اسلام در راستای تقویت وحدت نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. نقش مردم و علما در تقویت وحدت اسلامی نیز به عنوان دو عامل کلیدی در این برنامه مورد توجه قرار خواهد گرفت. ویژه برنامه «برادران من» دوشنبه و سه شنبه ساعت ۲۰:۰۰ تقدیم شنوندگان رادیو جوان می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.