Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 39520
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 23 بهمن 1401 - 12:21 |

فراخوان رادیو تهران از علاقه مندان به گویندگی برای شرکت در مسابقه «آورد صدا»

فراخوان رادیو تهران از علاقه مندان به گویندگی برای شرکت در مسابقه «آورد صدا»

شبکه رادیویی تهران طی این فراخوان، از علاقه مندان به شاخه‌های مختلف گویندگی و بازیگری رادیویی با هدف استعدادیابی، برای شرکت در مسابقه «آورد صدا» دعوت به عمل می آورد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، مهرانا رزم آرا، تهیه کننده برنامه جدید«آورد صدا» با بیان این خبر گفت: برنامه«آورد صدا» از علاقه مندان گویندگی با هدف استعدادیابی شرکت کنندگان در شاخه‌های مختلف گویندگی دعوت به عمل می آورد.
وی خاطر نشان کرد: به منظور ارزیابی اولیه شرکت کنندگان و تعیین سطح و آموزش علاقه مندان شاخه‌های مختلف گویندگی و اجرا، کارگاه آموزشی دو روزه ای طی روزهای ۴ و ۵ اسفندماه، در برج آزادی تهران برگزار خواهد شد. کارگاه دو روزه پیش از مسابقه با هدف ارتقاء سطح مسابقه و بالا بردن سطح اجرای شرکت کنندگان و کاهش استرس آنها، تدارک دیده شده است.
رزم آرا با اشاره به دوره‌های این کلاس ها گفت: با هدف پاسداشت زبان فارسی، شرکت کننده‌ها زیبا گویی، شناخت ریشه واژگان و افعال را توسط دکتر فربود شکوهی آموزش می‌بینند. تعیین سطح و استعدادیابی شرکت کنندگان، انتخاب ژانر مناسب هر شرکت کننده، انتخاب موضوع و متن اجرا برای هر شرکت کننده از دیگر اقداماتی است که همراه با آموزش و تمرین با تک تک شرکت کنندگان بر اساس ژانر و متن انتخابی انجام خواهد شد.
علاوه بر اینها، شنبه ۶ اسفند در سازمان صدا و سیما ضبط مسابقه آورد صدا با حضور داوران و پیشکسوتان حوزه صدا استادان بهروز رضوی و علیرضا جاوید نیا برگزار خواهد شد.
رزم آرا اضافه کرد: از دیگر اهداف برگزاری این کلاس های آموزشی انتخاب موضوع و متن اجراست. اصلاح و آموزش متون انتخابی و شیوه‌های خوانش و بیان درست از منظر زبان فارسی است.
به گفته تهیه کننده این برنامه؛ آموزشها شامل انواع شاخه‌های گویندگی و هنر صدا و اجرا می‌باشد از اجرای صحنه و پادکست تا دکلمه، کتاب گویا و بازیگری رادیو است.
وی افزود: این برنامه علاوه بر موارد یاد شده یک فرصت آموزشی برجسته برای علاقه مندان هنر صدا و گویندگی است و فرصتی برای کشف استعدادهای نوظهور خواهد بود. مسابقه استعدادیابی رادیویی«آورد صدا» کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران که جمعه‌ها از ساعت ۱۶:۳۰ روی موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز می رود.
رزم آرا در پایان خاطر نشان کرد: علاقه مندان جهت شرکت در برنامه با ارسال دو واژه آورد صدا به سامانه ۱۰۰۰۸۵۹۰ و ثبت مشخصات خود در لینک ارسالی سامانه، در لیست دعوت ما قرار خواهند گرفت. از جمله نکات ویژه این رویداد حضور داوران برجسته و شاخص در حوزه صدا، اجرا و نمایش است؛ بهروز رضوی داور، علیرضا جاوید نیا داور، مهرانا رزم آرا داور، علیرضا تابان گوینده و امیر حیدری به عنوان بازیگردان صداپیشگان بخش بازیگری رادیو با این مسابقه رادیویی همکاری می‌کنند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.