Monday, 20 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 13 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 45820
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 12 آذر 1402 - 13:13 |

كتاب گویای قانون اساسی جمهوری اسلامی و محشای آن رونمایی شد

كتاب گویای قانون اساسی جمهوری اسلامی و محشای آن رونمایی شد

از كتاب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با صدای بهروز رضوی و محشای قانون اساسی در ۱۴ جلد، تولید شده در پایگاه كتاب گویای ایرانصدا، رونمایی شد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا؛ همزمان با روز قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ۱۲ آذرماه و در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی، شبكه رادیویی ایرانصدا از دو اثر فاخر رسانه ملی كه با همكاری پژوهشكده شورای نگهبان به صورت گویا تولید شده است، رونمایی كرد.
این مراسم با حضور اعضای شورای نگهبان، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، عباسعلی كدخدایی عضو حقوقدان شورای نگهبان و رئیس پژوهشكده شورای نگهبان، آیت الله عباس كعبی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، امین حسین رحیمی وزیر دادگستری، حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت، هادی طحان نظیف حقوقدان شورای نگهبان و جمعی دیگر از مسئولین كشوری و جمعی از مدیران معاونت صدا در محل پژوهشكده شورای نگهبان برگزار شد.

با هدف ترویج و پاسداشت قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از كتاب گویایی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با صدای بهروز رضوی به همراه محشای قانون اساسی(تشریح یكایك اصول میثاق ملی مردم ایران) تولید شده در پایگاه كتاب گویای ایرانصدا رونمایی شد.
كار نویی كه قانون اساسی به صورت صوتی در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد
در بخشی از این مراسم از دست اندركاران این رویداد علمی تقدیر و تجلیل به عمل آمد؛ از بهروز رضوی كه متن كتاب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با صدای این پیشكسوت رادیو به بهره برداری رسید. از سیدحسین حسینی كه با بیان هنرمندانه اش كتاب محشای قانون اساسی را شنیدنی تر كرد و سودابه آقاجانیان كه هنرمندانه متن كتاب قانون اساسی و كتاب محشای قانون اساسی را شنیدنی كرد تقدیر و قدردانی شد. همچنین از همت والای مهدی شاملو مدیر ایرانصدا و سارا عشقی نیا تهیه كننده این اثر فاخر تقدیر و تجلیل شد.
بهروز رضوی در صحبت كوتاهی گفت: برای من قرائت این مهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران باعث افتخار است و امیدوارم جزو وظایف ملی و میهنی مورد قبول واقع شود.


عباسعلی كدخدایی، رئیس پژوهشكده مجموعه شورای نگهبان و عضو حقوقدان شورای نگهبان با تاكید بر اینكه این امر در راستای ترویج قانون اساسی و قانون عمومی انجام گرفته است، گفت: یكی از بخش هایی كه با توجه به تلاش های مختلفی كه صورت گرفته مغفول واقع شده و حق مطلب ادا نشده و ما به نقطه مطلوب نرسیده ایم؛ اینكه قانون عمومی را دور از دسترس عموم نگه داشته ایم و در كشور رواجی نداشته است . متاسفانه در دانشگاه ها و مراكز علمی و پژوهشكده برنامه های لحاظ شد، اما موثر نبود. از همكاران در صدا و سیما و معاونت صدا كه در این جهت گام برداشتند تا برخی از متون قانون اساسی به صورت صوتی در اختیار علاقه مندان قرار بگیرد، تشكر می كنم، كار نویی و تاكنون در كشور انجام نگرفته است.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.