Monday, 20 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 13 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 36392
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 26 شهریور 1401 - 23:10 |

مجری «جاذبه»: برای حضور در برنامه استخاره گرفتم

مجری «جاذبه»: برای حضور در برنامه استخاره گرفتم

حامد عسکری مجری برنامه «جاذبه» درباره حضورش در این برنامه که این شب‌ها از شبکه افق پخش می‌شود بیان کرد که استخاره کرده و خیلی هم خوب آمده است.

یکی از برنامه‌هایی که از اواسط محرم روی آنتن شبکه افق رفت و میزبان چهره‌هایی از مردم عادی تا شناخته‌شده‌ها شد، «جاذبه» با اجرای حامد عسگری بود که سعی کرد رویکرد متمایزی را هم در این گفتگوها پیش بگیرد.

حامد عسکری میزبان «جاذبه» درباره اینکه چقدر تجربه‌های گذشته در اجرای این برنامه‌های تلویزیونی به یاری او آمده است، به خبرنگار مهر گفت: طبیعتاً آدم‌ها از تجربیات گذشته خود استفاده می‌کنند. آدم در هر رشته‌ای که تخصص دارد و می‌خواهد کار جدیدی را شروع کند، تلاش می‌کند بهترین و متفاوت‌ترین نسخه خود را نشان دهد. من متخصص اجرا نبودم و نیستم و صرفاً با مهمانان نشستیم و حرف زده‌ایم.

با متر و معیارهای یک مجری نباید مرا قضاوت کرد

وی اضافه کرد: به‌عبارتی با متر و معیارهای یک مجری نباید من را قضاوت کرد و به رفتار، فعالیت و کنش من در این برنامه نمره‌ای داد. یقین دارم که ایراد کم ندارم و در این برنامه به‌خاطر تیم حرفه‌ای، خوب و راحتی که وجود داشت خیلی از مسائلی را که در تجربیات قبلی داشتم اینجا حذف کردم. در «جاذبه» راحت بودم، حرفم را می‌زدم و پیشنهاداتم را مطرح می‌کردم و این مسئله کار را راحت می‌کرد.

عسکری در میزبانی و مواجهه با مهمانان «جاذبه» به اندازه زیادی شنونده است؛ وی درباره اینکه چقدر این اتفاق خودخواسته بوده است؟ عنوان کرد: من در طول گفتگو کم حرف زدم و بیشتر شنونده بودم چراکه خودم کارگردانی می‌شدم و از طرفی مهمان را هم کارگردانی می‌کردم. بنابراین باید دقت می‌کردم و به اصطلاح دل می‌دادم که خط روایت از دست مهمان در نرود، بیش از حد احساسی نشود و از طرفی زوایای مختلف قصه‌ای که برای تعریف آن آمده است را بشکافیم تا نقطه پنهانی در آن باقی نماند.

وی ادامه داد: بیشتر شنونده بودم چون آدم‌های روبه‌روی من لزوماً همه اهل سخن نبودند و اگر سخنوریِ زیاد چه با دوربین و چه با مهمان را القا می‌کردم، می‌ترسیدم رشته روایت از دست‌شان در برود. میزبان باید هم‌سطح با گفت‌وگو شونده باشد تا گفت‌وگوی سلامتی شکل بگیرد و دو طرف بالانس باشند تا مخاطب نبضش را به گفتگو بسپارد و با آن جلو برود.

استخاره گرفتم و خیلی خوب آمد

مجری «جاذبه» درباره قرار گرفتن در موقعیت مقایسه، میزان اهمیت نمره یک بودن و رقابت با سایر برنامه‌های این ایام گفت: بالاخره ما انسانیم و چیزهایی برای بعد انسانی ما مهم است؛ اما خدا را شاهد می‌گیرم روز اولی که آقای بهمن‌آبادی موضوع حضور در برنامه را مطرح کردند، استخاره گرفتم و خیلی خوب آمد. من مدیر بالادستی‌ام را ناظر کیفی خودم قرار ندادم و چشمم به پرچم سرخ اباعبدالله (ع) بود؛ وقتی خودت را در چنین فضا و سطحی می‌بینی که برای چنین آدمی کار می‌کنی، دیگر نه جرات می‌کنی و نه می‌توانی کم بگذاری.

وی تاکید کرد: قطعاً ایراداتی داشتم و در متر و معیار گفتگو کردن، مجری محسوب نمی‌شوم ولیکن یقین دارم کماکان در حال یادگیری هستم و تجربه کسب می‌کنم. هیچ کم‌فروشی و گران فروشی در کار نبوده است. بسیار پذیرای نقد هستم. اگر «جاذبه» با خودش یا برنامه‌های دیگر مقایسه شود، من از این اتفاق خوشحال می‌شوم؛ زیرا همان‌طور که ما روی قصه و زیست مهمانان‌مان چراغ قوه می‌انداختیم، بقیه هم روی زوایایی که از ما پنهان بوده است نور انداخته‌اند که این جای تشکر دارد.

شاخک ها آنقدر قوی هستند که بفهمید کدام حرف از سر بهبود و کدام از حسادت است

این شاعر و میزبان برنامه افزود: بعد از چندین سال کار کردن، شاخک‌های آدم آن‌قدر قوی می‌شود که بفهمی چه عزیزی از سر بهبود و چه کسی از سر حسادت و طعنه حرف می‌زند. قطعاً «جاذبه» ایراداتی دارد و می‌توانست بهتر باشد ولی این آخرین و بهترین تلاش ما بود. اگر شرایط دیگری فراهم بود قطعاً این «جاذبه» هم «جاذبه» بهتری می‌شد.

عسکری در خصوص وجود نقد در کار و نحوه برخورد با نقدها عنوان کرد: تا به الان نکته منفی جدی‌ای نداشته‌ایم. لطف و محبت دوستان زیاد بوده است. البته این موضوع، هم ترسناک و هم امیدوارکننده است. به این دلیل می‌گویم ترسناک است که تو یک خاکریزی را پرچم زدی که در گام بعدی باید حداقل به عرض یک خاکریز از آن جلوتر بروی، آن را بسازی، برایش بجنگی و پرچم فتح‌ات را بالای آن نصب کنی. پهناور کردن زمینه کاری خودت، کار سختی است

.

| منبع خبر : خبرگزاری مهر
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.